מסמך הנאמנות נחשף: שרת התרבות בודקת מי לא הופיע ביו"ש ובפריפריה

מוסדות התרבות בישראל קיבלו לידיהם את המסמכים שעל פיהם יחושב התקציב שיקבלו. בין שאר הטפסים נדרשו לציין האם נמנעו להופיע ביו"ש בגליל ובנגב. השרה רגב: "נעודד צדק תרבותי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/16 17:21 ח בסיון התשעו

מסמך הנאמנות נחשף: שרת התרבות בודקת מי לא הופיע ביו"ש ובפריפריה
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

ההצהרה שדורשת השרה רגב ממוסדות התרבות נחשפת: פילת - הגוף הפרטי שבודק את הניקוד של כל גופי התיאטרון והמחול של ישראל - מוציא כל שנה מסמך, בו נדרשים המוסדות לפרט כמה הצגות הועלו על הבמות ברחבי הארץ. על סמך הצהרה זו מקבלים גופי התרבות כסף. לראשונה הוציא פילת מסמך נוסף, מעין "הצהרת נאמנות", שנשלחה הבוקר (ג') ל-70 גופי תיאטרון ולכל להקות המחול - כולל התיאטרון הערבי אל-מידאן שעמד במוקד עימות מול השרה רגב. כך פורסם בחדשות ערוץ 2.

הגופים גילו כי מנהליהם צריכים לחתום על הצהרה לפיה לא נמנעו מהופעה ביהודה ושומרון וגם בפריפריה - וכל זאת כדי להמשיך להיות מתוקצבים. המסמך, עליו נדרשו לחתום הגופים על מנת לקבל תקצוב, נקרא "הצהרה על הופעה בפריפריה".

על פיהקריטריונים שהתפרסמו מי שמופיע ביהודה ושומרון מקבל בונוס של 10% לתקציב ומי שלא מופיע מקבל קנס כספי גבוה שיכול להגיע למאות אלפי שקלים.

ממשרדה של השרה נמסר כי "לצורך דיונים בועדות התמיכה וקביעת גובה התמיכה למוסד התרבות נדרשים המוסדות לדווח על נושאים שונים. השרה רגב מובילה מדיניות המתמרצת את מוסדות התרבות הנתמכים להופיע בפריפריה וביוש מתוך תפישה כי התרבות זו זכות בסיסית ושוויונית לכל אזרח ואזרחית בישראל. השרה מתנגדת להדרה ולא תאפשר חרמות של גופי תרבות. על פי המבחנים החדשים מוסדות שלא יופיעו ביו"ש, בנגב ובגליל לא יזכו במלוא התמיכה ומוסדות שירבו להופיע שם יתומרצו. מוסדות התרבות נדרשים לדווח על הופעות בפריפריה וביו"ש כחלק מהליך התמיכה ועל בסיס דיווח זה יקבע גובה תקציב התמיכה במוסד".