מסירת השומרון - מצור אווירי על נתב"ג

מועצת שומרון שיגרה לחברי הפרלמנט האירופי תמונות נתב"ג מהרי השומרון כבכף היד. יוסי דגן: "רק מטורף לא יפנים שוויתור על הרי השומרון יהפוך את נתב"ג למטווח ברווזים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/07/14 21:02 ד באב התשעד

מסירת השומרון - מצור אווירי על נתב"ג
מואז שומרון, צילום: מואז שומרון

עצירת הטיסות לנתב"ג בעקבות הטילים מעזה במבצע "צוק איתן" הביאה את "משרד החוץ של השומרון" לעשות מעשה ולהדגים באופן ישיר לקובעי המדיניות באירופה את החשיבות של הרי השומרון עבור נתב"ג ועורף מדינת ישראל באופן וויזואלי.

אמש העביר "משרד החוץ של השומרון" לחברי פרלמנט ואנשי תקשורת באירופה אוגדן תמונות שצולמו מישובים באזור השומרון ע"י ד"ר מרטין שרמן , בהם משקיפים על ההמראות והנחיתות בנתב"ג. בתמונות ניתן לראות בבירור את בית הנתיבות מגדל הפיקוח ומסלולי ההמראה, באחת מהן אף רואים בבירור מטוס בתחילת ההמראה מהמסלול הפרוס בקו ישיר מתחת להרי השומרון.

במועצה האזורית שומרון הבהירו לחברי הפרלמנט כי במידה והשומרון יימסר לאויב, יהיה ניתן לשגר רקטות קצרות טווח וטילי כתף ולירות באופן מדויק לעבר שדה התעופה, ובכך להביא על ישראל מצור אווירי.

יוסי דגן מ"מ ראש מועצת שומרון העומד בראש מערך ההסברה, שיזם את המהלך הסביר: "היה חשוב לנו להעביר מסר וויזואלי ברור לעשרות חברי הפרלמנט שכבר אירחנו כאן בשומרון ויש לנו איתם קשר רציף, כמו גם לרבים אחרים המתנגדים עדיין להתיישבות ביו"ש. לא צריך להיות אסטרטג גדול כדי להבין את המציאות כאן לאחר צפייה בתמונות. כל בר דעת מבין לאחר ירי הטילים מעזה, שאין כל אפשרות למדינת ישראל להפוך גם את הרי השומרון למדינת טרור בסגנון עזה. רק מטורף לא מבין היום שוויתור על הרי השומרון יהפוך את נתב"ג למטווח ברווזים, דבר שיביא אותנו בוודאות לשמים סגורים באופן קבוע. אנחנו מסבירים תמיד לפרלמנטרים האירופים שאנו חיים בשומרון כי זו לב מולדתנו ההיסטורית" - מדגיש דגן - "ויחד עם זאת 'אין כמראה עיניים'.

"מדובר במובילי דעת קהל באירופה" - מסביר ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה - "וכן באנשי תקשורת בכירים ומשפיעים. ואין לנו ספק שיש להשפיע על אותם מובילי דעת קהל ולהביא בפניהם את העובדות. המידע שמועבר לציבור באירופה הוא מוטעה בלשון המעטה ומופרך לחלוטין בדרך כלל, והדבר אמור עוד לפני ההסתה והכזבים שמפיצים בחו"ל ארגוני שמאל קיצוני ותועמלני הרשות הפלשתינית. זוהי דרך נוספת של 'משרד החוץ של השומרון' לסייע למדינת ישראל בהסברה מועילה בכל הנוגע ליהודה ושומרון באירופה. אנחנו נמשיך להביא את חברי הפרלמנטים ואנשי התקשורת לסייר בשומרון".

(צילום: מואז שומרון)

"משרד החוץ של השומרון" הוקם לפני כ-3 שנים והוא מוביל את הסברת ההתיישבות בחו"ל, ע"מ למלא את הוואקום שנוצר בכל הנוגע להסברה של יהודה ושומרון בעולם. עד עתה הביא משרד החוץ של השומרון מעל 90 חברי פרלמנט וחברי קונגרס ויותר מ-130 עיתונאים זרים מרחבי העולם לסיורים בשומרון, ארגן דיון ראשון בועדת החוץ של הפרלמנט האירופי בעד ההתיישבות והביא יחד עם צעירי הליכוד לפני כ-3 חודשים להחלטה תקדימית ראשונה מסוגה של ארגון המנהיגים הצעירים של באיחוד האירופי נגד החרם על התעשייה.

בשבוע האחרון התארחו במועצה האזורית שומרון 5 חברי פרלמנט נוספים מאירופה, ולצד מפגשים עם תושבי השומרון צפו עם מסיקה ודגן על נמל התעופה בן גוריון מיישובי השומרון.