מסורבות הגט פנו ליועמ"ש: התערב נגד הדיין יפרח

ארגון מסורבות הגט "מבוי סתום" קורא ליועץ המשפטי לממשלה לפעול לסיכול מינויו הצפוי של הדיין הרב ישראל יפרח, בטענה כי התנהלותו "שערורייתית ובלתי הולמת"

חדשות כיפה אורי פולק 07/07/11 12:28 ה בתמוז התשעא

מסורבות הגט פנו ליועמ"ש: התערב נגד הדיין יפרח
יחצ, צילום: יחצ

ארגון "מבוי סתום" למען מסורבות הגט, העביר היום (ה') מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדרישה להתערבותו הדחופה בהליך מינוי הדיינים לבית הדין הרבני הגדול, העתיד להתגבש במהלך היום.

"בימים האחרונים הגיעו לארגון "מבוי-סתום" תלונות ועדויות מבוססות המתייחסות לכב' הדיין הרב ישראל יפרח, המועמד לבית הדין הגדול ולפיהן ביצע במסגרת פעילותו בתיק שנדון תחתיו, מעשים הגובלים לכאורה בעבירות פליליות ובהן - סחיטה באיומים, בקשת שוחד והצעת שוחד, הפרת אמונים, וניסיון לעבירה על פקודת מס הכנסה", טוענים ב"מבוי סתום".

(צילום: יחצ)


בארגון מסבירים כי החשדות הללו מצטרפים למספר לא מבוטל של תלונות נגד הדיין, באופן שמוגדר על ידי הארגון כ"שערורייתי, רשלני ובלתי הולם, הגובל בהפרת חוקי יסוד ופגיעה בזכויות יסוד של המתדיינים". במכתב מצוין כי "הרב יפרח נוהג לעכב דיונים ומתן החלטות במשך שנים ארוכות כמו גם להציע שלום בית, ולהימנע ממתן חיובי-גט גם במקרים קשים בהם מעורבים מעשי אונס ואלימות קשה הגובלים בפיקוח נפש".

מתוך הנימוקים הללו טוענים מבקשים ב"מבוי סתום" את התערבותו של היועץ, תוך שהם מתחייבים לכך שבמידה והרב יפרח ייבחר לתפקידו, הארגון "יפעל לסיכול המינוי בכל האמצעים העומדים לרשותנו, בהם עתירה לבג"ץ, דבר העלול לפגוע במעמד בית הדין הרבני והדיינים".

"בית הדין הרבני הגדול הינו הערכאה האחרונה של הבאים בשערי בית הדין ותקוותם האחרונה של נשים רבות מסורבות גט. בידך למנוע את המהלך המסוכן הזה בתוך בתי הדין ולגרום למציאות יותר מוסרית, יהודית ודמוקרטית במדינת ישראל", סיכמו ב"מבוי סתום".