מנצחים את החרם: נחתמה ברית ערים תאומות בין עיר בניו יורק לשומרון

העיר המפסטד בניו יורק מצטרפת לערים התאומות של השומרון. דגן: "זו תקווה לא רק לנצחון על החרם אלא לייצוא וליבוא של תרבות ותעשייה שישימו את השומרון כמובילה על מפת ההישגים הבינלאומית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/16 15:08 יג באלול התשעו

מנצחים את החרם: נחתמה ברית ערים תאומות בין עיר בניו יורק לשומרון
דוברות מועצת המפסטד, צילום: דוברות מועצת המפסטד

על המדשאות בעיר המפסטד בניו יורק נחתמה ברית ערים תאומות בין המועצה האזורית שומרון לעיר המפסטד. החתימה על הברית התקיימה בסיומו של מסע הסברה של השומרון בארה"ב מסע שכלל כנס למען השומרון ונגד ה bds בקונגרס האמריקאי ואירועים נוספים. החתימה השבוע על הצהרת ברית הערים התאומות כוללת: הסכם חילופי תעשייה תרבות חינוך ועוד בין שני הערים.

הברית נחתמה לאחר פעילות מטה דיפלומטית ארוכה. לפני כשלוש שנים הוזמן ברוס בלייקמן חבר מועצת העיר המפסטד ומי שהיה מועמד לסנאט האמריקאי לסיור בשומרון. זאת כחלק מפעילות יחידת קשרי החוץ שליד המועצה האזורית שומרון. בלייקמן התרשם מהמפעלים ומהקהילות והשאר היסטוריה.

[embed]

]

לאחר האירוע אמר יוסי דגן: "זהו רגע מרגש ביותר עבורנו. אנחנו שמחים וגאים לחתום על הסכם ברית ערים תאומות עם העיר היפהפייה הזו. הן במראה והן באנשים שיש בה. ההסכם הזה שנחתם היום הוא לא רק נצחון נוסף על החרם ועל האנטישמיות שהוא מבטא אלא גם תקווה לעתיד טוב יותר עבור השומרון ועבור המפסטד".

אנטוניו סנטינו, ראש מועצת המפסטד במדינת ניו יורק אמר באירוע: "מועצת המפסטד ומועצת שומרון הם ללא ספק שותפים לכך ששניהם יוצרים מקום נפלא למשפחות לחיות לעבוד ולגדל את ילדיהם".

ברוס בלייקמן תיאר את התהליך שהביא להחלטת שתי הערים לחתום על ברית ערים תאומות ואמר: "אני שמח להיות חלק מעיר שיש לה את האומץ להעביר חוק נגד סימון המוצרים ביו"ש ולחתום על הסכם ערים תאומות כאן היום. היום אני מגשים חלום. לפני שלוש שנים כשביקרתי בישראל הציעו לנו לסייר בשומרון. הלכנו לסיור ראינו קהילות ועסקים. עסקים בהם ערבים מועסקים ומרוויחים משכורת גדולה פי 5 מזו שהם היו מרוויחים ברשות הפלסטינית. ואנשים לא מבינים זאת. שלמעשה ה bds יפגע בערבים בדיוק כמו שהוא יפגע בישראל. אנשי השומרון הם האנשים שנמצאים בקו הראשון. אנחנו יושבים בבתים שלנו, ומדברים על תמיכה בישראל ועל כמה אנחנו אוהבים את ישראל. אבל הם בקו הראשון. והרבה פעמים הם והילדים שלהם בסכנה מהתקפות טרור על בסיס יומיומי. על כן אנחנו צריכים לתמוך בהם. ואנחנו צריכים להיות איתם. לכן אני כל כך גאה בעיר המפסטד היום".