מנכ"ל שטראוס טוען: בנט נוטה לאפשר לנו פתיחת מפעלים בשבת

מנכ"ל החברה, גדי לסין, הציע לשר הכלכלה בנט לאפשר המשך עבודה בשבת - על ידי גויים - כדי להביא להורדת מחיר המוצרים בישראל. בנט מכחיש

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/13 14:00 ד בתמוז התשעג

מנכ"ל שטראוס טוען: בנט נוטה לאפשר לנו פתיחת מפעלים בשבת
צילום מסך, צילום: צילום מסך

מנכ“ל חברת שטראוס, גדי לסין, טוען כי הציע לשר הכלכלה נפתלי בנט לאפשר לו לפתוח מפעלים בשבת, בהם יועסקו גויים - וכי זה ”נוטה להסכים“ להצעתו זו. את ההצעה הגיש לסין בפגישה עם בנט, בטענה כי היא תביא לירידת מחירים בשוק הישראלי.

בכנס ”מזון בעידן החדש“ שהתקיים בכפר המכבייה, אמר לסין כי ”המוצרים בישראל יקרים בגלל המע"מ הגבוה ובגלל שמפעלים מושבתים 15% מהשבוע, בשל שמירת השבת“. לכן, הסביר, פנה לבנט כדי שישקול לאפשר לשטראוס ולמפעלים נוספים לייצר גם בשבת ולהתבסס על עובדים שאינם יהודים.

"יבוא לא יוריד מחירים, כי השוק פה פתוח לחלוטין לייבוא למעט מוצרי חלב. תראו כמה מותגי שוקולד יש פה. גם תחרות נוספת לא תוריד מחירים. ישראל היא סופר תחרותית. צריך להוריד מע"מ ב-10% ואז המוצרים יוזלו וצריך לתת לנו לעבוד בשבת, מה שיוריד בעוד 8% את המחירים לצרכן ובנט קשוב לזה“, אמר לסין, ”יש לנו 40 מפעלים בעולם - רובם עובדים בשבת. רובם עם כשרות מהודרת לחרדים. למשל מפעל סברה בארה"ב“.

מלשכת בנט נמסר בתגובה לכיפה: ”אנו מודים ללסין על ההצעה אבל השר בנט דחה אותה על הסף. עמדתו של השר בנוגע לשבת הינה ידועה, שבת זה יום שבתון ולא יום עבודה ותפקידנו לדאוג לחיזוק הצביון היהודי במדינה. לא ניתן יד לתהליך הפוך“.