מנכ"ל משרד השיכון, שלמה בן אליהו יפרוש מתפקידו לאחר הבחירות

עו"ד שלמה בן אליהו המשמש בשנתיים האחרונות כמנכ"ל משרד השיכון הודיע היום במפתיע כי יתפטר מתפקידו לאחר הבחירות ויחזור למשרד עורכי הדין בראשותו

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 12/03/15 16:21 כא באדר התשעה

מנכ"ל משרד השיכון, שלמה בן אליהו יפרוש מתפקידו לאחר הבחירות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

היום הודיע מנכ"ל משרד הבינוי, עו"ד שלמה בן אליהו, בנו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל ואחיו של רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, כי אחרי הבחירות יפרוש מתפקידו.

את ההודעה המפתיעה מסר בן אליהו בכינוס השנתי של עובדי המשרד, והסביר כי יחזור למשרד עורכי-הדין הירושלמי שלו. הוא הוסיף כי אם יהיה צורך, יישאר בתפקידו עד למינוי מנכ"ל חדש.

תקופת הכהונה של בן אליהו הייתה מן הקצרות בתולדות המנכ"לים, שנתיים בלבד. הממשלה אישרה את מינויו במרץ 2013. בן אליהו היה מנכ"ל גם בעבר, בשנים 2000-1999, וגם אז לתקופה קצרה בלבד, שנה וחצי. היום אמר לעובדים כי "יתכן שבעוד כמה שנים אחזור, לתקופה שלישית".

ההערכות הן, שאחת הסיבות לפרישה המוקדמת היא שיקולים כלכליים: בן אליהו, נשוי ואב לארבעה, המתגורר בשכונת הר נוף בירושלים. מבקש לחזור לעסקי עריכת-הדין, שבהם מרוויחים סכומים גדולים יותר מאשר במשרות ממשלתיות. סביר להניח שעם תואר מנכ"ל משרד הבינוי לשעבר, יוכל בן אליהו לקבל לקוחות גדולים ורווחיים בקלות רבה.

סיבה אפשרית נוספת לפרישתו של המנכ"ל, היא עתירת התנועה לחופש המידע לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים, בדרישה לחשוף את הסדר ניגוד העניינים שעליו בן אליהו. העתירה הוגשה גם נגד בכירים נוספים במשרד. זאת לאחר שבן אליהו ובכירי המשרד מסרבים זה תקופה לחשוף את הפרטים. העתירה הוגשה לפני כחודשיים לאחר מידע ראשוני שפורסם ב'כלכליסט' לפיו בן אליהו מחזיק במספר רב של דירות מגורים, מה שעלול להעמידו במסגרת תפקידו במצב של ניגוד עניינים.