מנכ"ל משרד הדתות לרב הדנה: נשקול בחיוב הארכת תפקידך בחצי שנה

הלחץ עשה את שלו? לאחר סערה של יומיים ותגובות מפוליטיקאים, הרב הראשי ורבני צהר מודיע מנכ"ל המשרד לרב הדנה: נשקול בחיוב את הארכת התפקיד. אנא שתף פעולה

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/06/16 15:02 טו בסיון התשעו

מנכ"ל משרד הדתות לרב הדנה: נשקול בחיוב הארכת תפקידך בחצי שנה
באדיבות משרד הדתות, צילום: באדיבות משרד הדתות

במכתב שנשלח היום לרב הקהילה האתיופית בישראל, הרב יוסף הדנה כותב מנכ"ל משרד הדתות, עודד פלוס כי בעקבות פנייתו של השר לשירותי דת, דוד אזולאי בכוונתו לבחון בחיוב את הבקשה ולנקוט בהליכים הנדרשים להארכת השרות בששה חודשים.

פלוס מדגיש כי הארכת השרות נדרשת כדי להיערך לעזיבת הרב באופן נאות ובכוונתם להגדיר לוח זמנים ברור ומבקש מהרב הדנה שיתוף פעולה מלא. פלוס כותב כי אין לו רצון לדון בהתרחשויות בימים האחרונים ועל כך ידון עימו בישיבה נפרדת.

מנכ"ל המשרד מתכוון לסערה שפרצה לפני יומיים כשקיבל הרב הדנה את ההודעה על אי הארכת שירותו בתואנה שעבר את גיל הפרישה. על פני השטח צצו מספר הסברים לצעד שרובם ככולם נגעו לאי שביעות רצון מהקרב שניהל הרב למען יוצאי אתיופיה שברבנות פתח תקווה סירבו לרשום אותם לנישואין.

התגובות לא איחרו לבוא. כך הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו כתב במכתב מנכ"ל פלוס:" קיבלתי בצער את ההודעה על כך שהוחלט שלא להאריך את כהונתו של הרב יוסף הדנה שליט"א, המכהן כרבה הראשי של יוצאי אתיופיה בישראל. הרב הדנה משמש במשך שנים רבות כרבה שליוצאי העדה מתוך מסירות רבה והוא מהווה חוליה מקשת בין כל חלקי קהילת יוצאי אתיופיה". הרב לאו ציין כי "אין כל סיבה להניף את הכורת על עשייתו המבורכת".

וכן בארגון רבני צהר הגיבו אז ואמרו כי "כל חטאו של הרב הדנה כביכול היה שעמד לימינם של היהודים יוצאי אתיופיה במאבקם הצודק לרישומם לנישואין כיהודים בפתח תקווה. לא יעלה על הדעת שפוליטיקאים ופקידים ידיחו רב, ארגון רבני צהר קורא להנהלת המשרד לחזור בה מהרעיון הלא יהודי והלא מוסרי הזה" מסרו בארגון.