מנכ"ל "מעגלים": להיות אמיצים ולהגיע לחינוך אינטגרטיבי בחינוך הדתי

באירוע לציון השנה ה-14 לפעילות תנועת "מעגלים", אמר השר נפתלי בנט כי פעילי העמותה "מחזירים את הנשמה לעם ישראל, אנחנו נשרת אתכם כדי שתמשיכו לפעול"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/06/13 10:29 יט בתמוז התשעג

מנכ"ל "מעגלים": להיות אמיצים ולהגיע לחינוך אינטגרטיבי בחינוך הדתי
עופר עמרם, צילום: עופר עמרם

בתנועת ”מעגלים“ קיימו השבוע כנס סיום שנתי, לציון השנה ה-14 לפעילות התנועה. באירוע שהתקיים באוניברסיטת בר אילן אמר יו“ר ”הבית היהודי“, השר נפתלי בנט: ”אני מעריך את העשייה שלכם, אתם מחזירים את הנשמה לעם ישראל. אנחנו נשרת אתכם כדי שתמשיכו לפעול“.

הרב דוד סתיו, המתמודד לתפקיד הרב הראשי שנשא דברים בכנס, אמר כי צריך לחשוף את התורה הישראלית, דווקא כי יש מי שמקטלג אותה. "אתם המדריכים מגלים שעולם של תורה לא שייך לשבט אחד בבני עקיבא ואני מקנא בכם על שאתם מביאים קול של תורה רחבה ומאירת עינים“, אמר.

בפאנל הסוער שהנחה אלישיב רייכנר ובו דנו מה צריך לעשות כדי להכניס למעגל הציונות הדתית את תלמידי התיכונים המקיפים, עורר אסף וייס מייסד ומנכ"ל מעגלים סערה כשהציע להוריד את התיוג "דתי" מהציונות הדתית ולהרחיב את הבית היהודי למסורתי כי "כולנו מסורתיים". לדבריו, "אולי הגיע הזמן שנהיה אמיצים. נסגור את רוב הישיבות והאולפנות וניתן לילדים שלנו ללמוד עם עם ישראל ולא רק לדבר על זה בפעולות בסניף ובשיעורי חברה בישיבה".

ח"כ שולי מועלם אמרה כי הציונות הדתית חייבת לחבק את הציבור המזרחי כדי לתת לו מקום אמיתי בבית, "אני לא בעד לסגור ישיבות אבל כן להתייחס אל מערכת החינוך הממ"ד כמערכת החינוך של המקיפים להפתח אליהם ולקבל אותם באמת - את זה אנחנו חייבים“.