מנכ"ל "זהות": פחות ופחות בנות דתיות פונות לשירות לאומי

מנכ"ל ארגון "זהות", איתי גרנק, טוען כי יש לפעול באופן מיידי על מנת לצמצם את תופעת נטישת השירות הלאומי. לטענתו, יותר ויותר בנות דתיות מעדיפות לשרת בצה"ל, במקום בשירות הלאומי

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 21/10/13 09:18 יז בחשון התשעד

מנכ"ל "זהות": פחות ופחות בנות דתיות פונות לשירות לאומי

היום (א‘) פנה מנכ"ל 'זהות‘ -איגוד המרכזים לזהות יהודית, איתי גרנק, לראש מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר שלום ג'רבי בבקשה להגדיל את מכסת בנות השירות לצורך שילובן במרכזי 'זהות' ברחבי הארץ.

גרנק כותב במכתבו כי "בשנים האחרונות מתפתחת מגמה מטרידה, שבמרכזה מגמת ירידה בביקוש לשירות לאומי ואזרחי בקרב בנות הציונות הדתית, זאת לצד העלייה בבנות המבקשות לתרום את חלקן במדינה דווקא במסגרת שירות הצבאי. מגמה זו פוגעת בנושא הזהות היהודית והחינוכית בקרב קבוצות נרחבות בישראל, ומשפיעה בצורה ישירה על עבודת מרכזי הזהות בארץ".

גרנק מוסיף וכותב: "בתקופה האחרונה הגענו לצומת מכריע, שכן בבדיקות שערכנו במרכזי 'זהות' נמצא שחסרות בנות שירות מידי שנה. כאמור, עידוד הגיוס הצבאי הביא לכך שישנה עלייה בביקוש לשירות צבאי גם בקרב בנות הציונות הדתית-לאומית, כאשר רבות מהן משובצות למקצועות צבאיים אזוטריים בעוד שתרומתן יכלה לבוא לידי ביטוי בצורה משמעותית יותר בשירות אזרחי-לאומי“.

לדבריו, "אנו צריכים לפעול יחדיו לצמצום התופעה ולמקסום הפוטנציאל של בנות השירות הלאומי ע"י הקמת צוות חשיבה ואסטרטגיה לנושא, שכן זוהי שעה גורלית, ועלינו להיזהר מאובדן הערכים והזהות היהודית בעיקר בעידן המודרני שבו האדם הבודד מצוי במרכז".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן