מנכ"ל הרכבת: במידה וייפסקו העבודות בשבת- צפויים נזקים עצומים

מנכ"ל הרכבת טוען כי דחיית עבודות הפיתוח ברכבת ליום חול הייתה עלולה לגרום לנזק של כ-10 מיליון שקלים

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 29/08/16 11:57 כה באב התשעו

מנכ"ל הרכבת: במידה וייפסקו העבודות בשבת- צפויים נזקים עצומים
liormania-cc-by-sa, צילום: liormania-cc-by-sa

מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, שלח מכתב עם נתונים לגבי עבודות הרכבת בשבת למנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר. כך פורסם בגל"צ.

לדברי המנכ"ל כי במידה ועבודות הפיתוח של הרכבת היו נדחות ליום חול במקום להתקיים בשבת, היה נגרם נזק של כ-10 מיליון שקלים. בנוסף, המשטרה התריעה על סכנת חיים ממשית במידה והעבודות יבוצעו ביום חול. עבודות הפיתוח של רכבת ישראל בשבת האחרונה היו בתחנת רכבת השלום בתל אביב, בחיבור מסילת העמק למערכת האיתות הארצית של הרכבת שתוכננה שנה מראש. הפעלת הקו עצמו של מסילת העמק, שמתוכננת בעוד כחודש וחצי, הייתה נדחית בכמה חודשים משום שהיא דורשת השבתה של מערכת השליטה והבקרה הארצית של הרכבת. גם גשר כביש 60 בבאר שבע פורק בשבת. במידה והעבודות היו נדחות, הן היו נמשכות במשך ארבע יממות ועל פי צפריר 25 אלף נוסעים בבאר שבע ובדימונה היו נפגעים.

לדבריו, במידה ובסופי שבוע לא יבוצעו עבודות תשתית תופסק במקום זאת תנועת הרכבות בכל יום מהשעה 22:00 בלילה עד 06:00 בבוקר. המשמעות היא פגיעה ב-10,000 נוסעים בכל לילה. במקרה כזה, צפריר הביע דאגה נוספת, לתפקודה של חטיבת המטענים של הרכבת שבמהלך הלילה מובילה 60% מכלל רכבות המטענים. בנוסף, יבוטלו רכבות רבות סמוך לכניסת השבת ואחרי צאתה.

בנוסף, אומר צפריר, מיזם חשמול הרכבת בכלל וקו הרצליה-ירושלים בפרט כולל תכנית ביצוע לפיה תנועת הרכבות שמתכוננת מידי חמישי בלילה עד ראשון בבוקר יושבתו. אם הרכבת לא תוכל לבצע את העבודות כמתוכנן, כותב צפריר, יידחה פרויקט החשמול לרבות הקו המהיר לירושלים בשנתיים שלמות, או לחלופין תידרש סגירת תנועת הרכבות בתל אביב ודרומה לה במשך ארבעה חודשים רצופים.