מנכ"ל הבית היהודי ירוץ לפריימריז הבית היהודי

מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך הודיע כי ירוץ לפריימריז הבית היהודי, ויתמודד על המקום המשוריין לחבר מרכז. ההערכה היא כי הוא יקבל את הגיבוי של בנט, ונחשב כאחד המועמדים המשמעותיים לניצחון על מקום זה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/12/14 12:45 כט בכסלו התשעה

מנכ"ל הבית היהודי ירוץ לפריימריז הבית היהודי
דוברות, צילום: דוברות

מנכ"ל הבית היהודי ניר אורבך הודיע באופן רשמי כי ירוץ לפריימריז הבית היהודי, ויתמודד על המקום המשוריין לחבר מרכז המפלגה.

אורבך, בהכשרתו עורך דין, היה יועץ בכיר לשר אפי איתם במשרד השיכון, יועצו של ח"כ ניסן סלומיאנסקי, ניהל את מדרשת בתל אביב מספר שנים, ייסד ועמד בראש פורום המדרשות התורניות לבנות, והיה ממייסדי פורום הממד"ים, וכן סמנכ"ל מפעלות הציונות הדתית. כשנכנס למפלגה עמד בראש המטה של נפתלי בנט בפרייריז לראשות המפלגה ולאחר מכן כיהן כמנכ"ל המפלגה.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם ב'כיפה' כי בכירים בבית היהודי, בהם נפתלי בנט עצמו, לוחצים על אורבך להתמודד בפריימריז במסגרת המקום העשירי המשוריין לחבר מרכז. מקום זה לכנסת נבחר על ידי חברי המרכז ולא על ידי המתפקדים, ועל כן לאורבך יהיה קל הרבה יותר להתברג למקום העשירי בשל הכרותו עם הפעילים המרכזיים של המפלגה, ומנגד מכיוון שהם לא צריכים להיבחר על ידי עשרות אלפי מתפקדים ולהוציא אלפי שקלים על קמפיין.

ל'כיפה' נודע כי הלחץ של הפעילים נובע מתוך בדיקה מספרית במהלך העלו כי ניתן לגבור על יתר המתמודדים. לדברי אחד הפעילים "אורבך הוכיח כישורים והקשבה, ועם הניסיון שצבר בשלוש השנים האחרונות הוא יכול להיות ח"כ בכיר בכנסת הבאה".

אורבך, אשר זו היא לו מערכת הבחירות השנייה במסגרת הבית היהודי, יכול לזקוף לזכותו לא מעט מהניצחונות של המפלגה ומהמצב שלה בסקרים. במערכת הבחירות שעברה הוא ניהל את הקמפיין של בנט יחד עם משה קלוגפט והוביל את הבית היהודי בבחירות המוניציפליות האחרונות.

בהודעה שפרסם היום (א') כתב אורבך: “חברים וחברות יקרים. נפתלי ביקש ואני הסכמתי. החלטתי להתמודד אי"ה על המקום ה-10 במרכז הבית היהודי. אשמח מאוד לקבל את תמיכתכם. חנוכה שמח".

יו''ר הבית היהודי נפתלי בנט: ״אני מברך את ניר אורבך שנענה לפנייתי להתמודד על המקום בכנסת לבחירת חברי הועידה. ניר הוא בשר מבשרה של הציונות הדתית, אשר עשייה רבה מאחוריו בפורום הממדי״ם, בפורום המדרשות , בשיקום המפלגה ובחיבור עם השטח- וזאת בנועם הליכות, תוך מאבק על ערכי הציונות הדתית. ניר לקח סיכון אישי כבד לפני כשלוש שנים כשהצטרף אלי למסע בארץ לא זרועה להצלחת המפלגה, וגילה נאמנות ורעות ללא דופי, ואני מאחל לו בהצלחה״