מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר: כל הישיבות מתנהלות על פי חוק

בהתייחס לדיווח לביצוע חקירות חשאיות סביב התנהלותן של ישיבות ההסדר, טוען איתן עוזרי, מנכ"ל האיגוד, כי הישיבות מתנהלות תוך תיאום מלא מול משרד החינוך. במשרד החינוך מכחישים את ביצוע החקירות

חדשות כיפה אורי פולק 24/01/12 15:08 כט בטבת התשעב

מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר: כל הישיבות מתנהלות על פי חוק
יחצ, צילום: יחצ

איתן עוזרי, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, מתייחס היום (ג') לדיווח לפיו בכוונת משרד החינוך לשכור חברות חקירה פרטיות לביצוע מעקב על ישיבות ההסדר והמדרשות התורניות.

בתגובה לכיפה טוען עוזרי כי כלל ישיבות ההסדר מתנהלות על פי חוק, תוך עמידה בכללים שהוגדרו על פי משרד החינוך ומשרד האוצר, ותוך תיאום מלא מול צה"ל בנוגע לנוכחות בני הישיבות במוסדות השונים.

"באיגוד ישיבות ההסדר אין שום מידע על כוונה להפעיל חוקרים פרטיים לביקורות בישיבות. האיגוד מתנהל באופן שוטף וסדור מול משרד החינוך, בהתאם לחוק ועל פי כל דין", הבהיר עוזרי, שטען כי לאיגוד לא הגיעה פנייה מטעם משרד החינוך בהתייחס לאותן חקירות.

על פי הדיווח היום בעיתון "מעריב", לפני כחודש פרסם משרד החינוך מכרז להעסקת חברת חקירות פרטיות כדי שזו תבצע עבורו יותר מ-700 מעקבים אחר ישיבות וכוללים מתוקצבים. מדובר במהלך חסר תקדים, שהרי בעבר קיים המשרד בירורים בלבד, בהסכמת ראשי הישיבות. במרכז החקירות: התנהלות כלכלית של המוסדות, ונוכחות תלמידיהן בביקורות פתע.

עם זאת, גורמים במשרד החינוך הכחישו את הדיווח וטענו בתגובה לכיפה כי "המהלך לא יצא לפועל ולא נעקוב בחשאיות אחר מוסדות החינוך של הציונות הדתית. אמצעי הבקרה הקיימים כיום עונים על הצרכים ואף מאפשרים הפעלת סנקציות כלפי מוסדות ותלמידים החורגים מהכללים המקובלים".