מנהל מועצת בתי העלמין העתיק את לשכתו להר הזיתים במחאה על יידויי האבנים

הלל הורביץ העביר את הלשכה בעקבות זריקות האבנים הבלתי פוסקות בציר העליה להר הזיתים המכונה ´ציר אטור´ ודורש ממשטרת ישראל: "הציבו כוחות קבועים בהר שירתיעו את הפורעים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/01/14 12:54 טו בשבט התשעד

מנהל מועצת בתי העלמין העתיק את לשכתו להר הזיתים במחאה על יידויי האבנים
תמרה, ויקיפדיה, צילום: תמרה, ויקיפדיה

מנהל מועצת בתי העלמין היהודיים בירושלים הלל הורוביץ, החליט להעתיק את לשכתו להר הזיתים, כמחאה על זריקות האבנים הבלתי פוסקות בציר העליה להר הזיתים -המכונה ״ציר אטור״. ״יום יום נרגמים שם יהודים העולים לפקוד את יקיריהם", אמר הורביץ. "רק ביום שלישי האחרון נרגמו שם משפחת הרב יצחק כהן שרצו לעלות לקבר בנם שנרצח בפיגוע הקשה בישיבת מרכז הרב.

"הדרישה הפשוטה שלנו היא להציב בציר אטור כוחות משטרה קבועים שירתיעו את הפורעים ויתנו תחושת ביטחון ליהודים העולים להר", דרש הורביץ." בכוחה של המשטרה עם תוספת כח אדם למנוע את זריקות האבנים. אסור לנו לחכות שחס שלום יקרה אסון וכולנו נשאל את עצמינו למה לא מנענו את האסון", אמר מנהל מועצת בתי העלמין.

מועצת בתי העלמין בירושלים אמונה על בית העלמין בהר הזיתים כמו שאר בתי העלמין בבירה כגון הר המנוחות וסנהדריה.

כזכור, מונה הורוביץ לפני מספר חודשים ע״י סגן השר לשירותי דת ח״כ הרב אלי בן דהן ומנכ״ל המשרד אלחנן גלט לתפקיד. ״בין היתר באחריותה של המועצה לעשות ככל יכולתה לאפשר לעם ישראל לעלות להר הזיתים ולפקוד את יקיריהם, הנושא קרוב לליבי ואעשה כל שיידרש בכדי להגביר את ביטחונם של העולים להר״, הוסיף הורוביץ.