מנהל ביס"ש כפר עציון: עסקי התיירות זקוקים לכספי הפיצויים באופן ישיר

ירון רוזנטל, מנהל בית הספר שדה בכפר עציון, טוען כי התקציב שמיועד לשיקום לא יפצה את העסקים הקטנים על הפגיעה שהם חווים בגל הטרור, בגלל שהם עוברים דרך המועצות האזוריות. מועצת יש"ע בתגובה: "עושים מאמץ לגבש חבילת הטבות"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/04/16 11:14 ב בניסן התשעו

מנהל ביס"ש כפר עציון: עסקי התיירות זקוקים לכספי הפיצויים באופן ישיר
באדיבות ביס שדה כפר עציוןן, צילום: באדיבות ביס שדה כפר עציוןן

מנהל בי"ס שדה כפר עציון תוקף את הדרג הפוליטי ואת השלטון המקומי ביו"ש על העברת הכספים דרכן ולא ישירות לעסקים שניזוקו בעקבות המצב הביטחוני: "יש קואליציה בין הפוליטיקאים לבין השלטון המקומי על חשבון בעלי העסקים, הרשות המוניציפאלית מקבלת את כל הכסף והפיצוי מהמדינה אך לא מעבירה את חלקו הלאה לבעלי העסקים".

יחד עם זאת מציין רוזנטל כי עם התייצבות המצב הביטחוני באזור בשבועות האחרונים ישנה עלייה בכמות ההזמנות לאירוח וטיולים בחג הפסח "יש לנו משפחות שיגיעו מהדרום ומהמרכז לגוש עציון, עם ישראל לא מפקיר את האזור"

בשבוע שעבר פורסם, כי הממשלה צפויה לאשר תכנית סיוע ליישובי יהודה ושומרון בהיקף של למעלה מ-40 מיליון שקלים. העברת התקציב ליהודה ושומרון, מגיעה בעקבות פניות רבות לעזרה שהתגברו בגל הטרור הנוכחי.

סמנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני, מסר אז ל'כיפה', כי התקציב יחולק בין מספר תחומים שדורשים טיפול בעקבות הטרור: "דבר ראשון זה סיוע בפעילויות קהילתיות וברשויות הרווחה, הדבר השני הוא סיוע לעסקים הקטנים שנפגעו מכיוון שיש ירידה בהיקפי המסחר ולבסוף סיוע בשיווק התיירות ביהודה ושומרון, שנפגעה מאוד בעקבות הטרור".

למרות זאת, ירון רוזנטל, מנהל בית הספר שדה בכפר עציון, טוען כי הוא אינו מקבל פיצוי על הנזק שנגרם בעקבות הפיגועים. את הכסף, כך כתב בעמוד הפייסבוק שלו, יקבלו המועצות האזוריות ולא העסקים הקטנים: "כידוע בזמן שהיו מבצעים צבאיים, ומתיחות ביטחונית בדרום, ובצפון, התיירנים והעסקים המקומיים שם פוצו על הנזק הכספי, שנגרם להם. כמו כן בימים האחרונים, משרד האוצר מעביר תקציב לעסקים בירושלים, שנפגעה גם היא בגל הטרור האחרון דרך המשרד לענייני ירושלים. לעומתם אנחנו לעולם לא פוצינו על הנזקים שנגרמו בעקבות מתיחות ביטחונית ופיגועים קשים".

רוזנטל הוסיף כי מצב התיירות ביו"ש ובגוש עציון נמצא בהדרדרות, שזקוקה לתמיכה: "המשמעות המידית של הפגיעה הכלכלית עקב המצב, מעבר לפיטורי עובדים, היא שכל הכסף, שחסכו התיירנים להשקעות ולפיתוח לקראת העונות הבאות, יצא על ההוצאות הקבועות בחודש האחרון, ותיירות גוש עציון תפסיק להתפתח בקצב הרצוי".

"אנו מצפים משרי הממשלה, מחברי הכנסת, ומהמועצות ביו"ש לא להפקיר אותנו ולהתייחס אלינו בדיוק כמו שמתייחסים ליזמים ולתיירנים בכל מקום אחר בארץ" אמר רוזנטל.

רוזנטל הוסיף, שכאשר יועבר התקציב שיהיה מיועד לשיקום העסקים הקטנים, הוא נאלץ לעבור דרך ידי המועצות, בניגוד לתושבי ירושלים או תושבי הדרום:"אגב הפיצוי בירושלים היה מאוד מינורי, אנחנו רוצים פיצוי כמו שהיה בדרום, אנחנו נמצאים במתקפת טרור. אצלנו זה הרבה יותר קשה מירושלים, כי יש פחות תנועה באופן כללי. בית הספר שלנו לא ייסגר אבל כל תכניות הפיתוח יתעכבו בצורה משמעותית בגלל שאין תקציב. בדרום קיבלו פיצויים ישר, אצלנו צריך לקבל פיצוי דרך חסדי המועצות".

מהמועצה האזורית בנימין, ומועצת יש"ע נמסר בתגובה, כי למרות טענותיו של רוזנטל, יעשה מאמץ לתקצב עסקים קטנים: "ראשי הרשויות ומועצת יש"ע פועלים בחודשים האחרונים לגיבוש החלטת ממשלה אשר תיתן מענה לכלל הצרכים הנובעים מהמצב הבטחוני המיוחד שנכפה עלינו. במסגרת גיבוש החלטת הממשלה נבחנים כלל הנושאים ומוצגים כלפי שרי הממשלה הבעיות השונות לרבות הפגיעה בעסקים קטנים, אנו עושים כל מאמץ לגבש חבילת הטבות המיועדת גם להם".

מלשכתו של ראש המועצה האזורית גוש עציון, דוידי פרל נמסר בתגובה: "המועצה יחד עם כל ראשי המועצות בישע מקדמת הצעת מחליטים לסיוע להתיישבות בעקבות המצב הבטחוני ההצעה כוללת סיוע בתחומים רבים וגם סיוע מסויים לעסקים. ככל הנראה ההצעה תעלה לממשלה בשבוע הבא בע״ה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן