מנהלת השירות הלאומי: שוברים שתיקה לא יקבל מתנדבים מטעמנו

הסערה הבאה? ארגון השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה' ביקש לקבל מתנדבים מטעם השירות הלאומי אך נענה בשלילה. "לא נקבל ארגון פוליטי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/10/14 09:53 ה בחשון התשעה

מנהלת השירות הלאומי: שוברים שתיקה לא יקבל מתנדבים מטעמנו
יחצ, צילום: יחצ

אחרי 'בצלם', גם 'שוברים שתיקה' לא יקבלו מתנדבים מטעם השירות הלאומי, כך מתפרסם הבוקר (ד') בעיתון ישראל היום.

ארגון השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה' ביקש לקבל מתנדבים מטעם השירות הלאומי, וכתבו בטופס הבקשה כי "מטרת הארגון היא להעלות את המודעות למציאות בשטחים וליצור שיח ציבורי על המחיר המוסרי על אוכלוסייה אזרחית".

במנהלת השירות האזרחי לאומי סירבו לבקשתם, מכיוון שמדובר בארגון פוליטי והדבר לא מקובל. במנהלת אמרו כי "הוועדה הבוחנת בקשות הצטרפות של גופים לשירות הלאומי אזחרי המליצה למנכ"ל הרשות שר שלום ג'רבי לדחות הבקשה בשל העובדה כי הארגון עוסק בפעילות פוליטית מובהקת ואינו תואם את תחומי הפעילות של השירות הלאומי אזרחי המותרים על פי התקנות. על פי הבקשה שהוגשה לוועדה עולה כי הארגון אינו מסתיר את העובדה כי הוא עוסק בפעילות פוליטית השנויה במחלוקת".

הסירוב לספק מתנדבים מטעם השירות הלאומי מגיע על רקע סערה שהתרחשה בחודש אוגוסט האחרון כששר שלום ג'רבי הודיע בעקבות מבצע צוק איתן כי יפסיק את שיתוף הפעולה עם ארגון השמאל הקיצוני 'בצלם' שפגע בישראל במהלך המבצע. עם זאת, כחודש לאחר מכן קבע היועץ המשפטי לממשלה כי ההחלטה פסולה ואינה עומדת בתקנות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן