מנהלי הישיבות קוראים לכינוס ועידת "הבית היהודי" - נגד התקציב

מנהלי הישיבות החלו להחתים צירים בועידת "הבית היהודי", כדי לכנס את מרכז המפלגה ולהביא אותו לקיים דיון על התקציב, נוכח הפגיעה הכלכלית הצפויה בעולם הישיבות

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 26/06/13 16:49 יח בתמוז התשעג

מנהלי הישיבות קוראים לכינוס ועידת "הבית היהודי" - נגד התקציב
יחצ, צילום: יחצ

ראשי סניפי ”הבית היהודי“ מכל רחבי הארץ פנו היום (ד‘) במכתב לראשי המפלגה וחברי הכנסת בדבר הקיצוץ בתקציב הישיבות הגבוהות הציוניות. ראשי הסניפים קראו לנציגי ”הבית היהודי“ בכנסת ”להתנגד להעברת הקיצוץ בתקציב הישיבות הפוגע נואשות בעולם התורה“.

ב“בית היהודי“ יש מי שמזכיר היום את מצע המפלגה לבחירות האחרונות, שמדבר על ההבטחה לשמירה על תקציב הישיבות: ”... חיזוק מוסדות החינוך של הציונות הדתית, השוואת תקציבם למוסדות ש"ס, והכנסת לבסיס התקציב: תנועות הנוער שלנו, המכינות, המדרשות והישיבות שלנו בסכנה מידית. בכל שנה אנו נאלצים להתחנן על תקצוב חדש. עלויות החינוך שלנו אינן הגיוניות: עלות חינוך לילד בישיבה תיכונית מגיע אף לעלות שנת לימודים אקדמאית. הורים של 4 ילדים קורסים תחת נטל העלויות של החינוך הבסיסי שלנו, והורים של 6-8 כבר אינם מסוגלים להמשיך. במוסדות של ש"ס המצב הפוך - ישנה תמיכה קבועה וגורפת. אין צורך בהשלמת שכר לימוד על ידי ההורים. כל זה נובע מדבר פשוט-חולשה פוליטית של הציונות הדתית. עם שלושה מנדטים לא סופרים אותנו. עם שנים עשר, נהיה כוח מרכזי בפוליטיקה. מטרתנו תהיה לפטור את ההורים מהצורך להשלים עלויות בחינוך, ולדאוג שתקציבי החינוך של מוסדות הציונות הדתית ייכנסו לבסיס התקציב“.

בתוך כך, מנהלי הישיבות יצאו ביוזמה חדשה, להחתמת צירי הועידה של ה"בית היהודי", כדי להביא את מרכז המפלגה לקיים דיון על התקציב העלול לגרום לסגירתם של ישיבות. כינוס הועידה, עתיד להתקיים בימים הקרובים טרם ההצבעה על תקציב המדינה.