מנהלי הישיבות בכינוס חירום נגד הקיצוץ בתקציב: "זו מכת מחץ לקיומנו"

מנהלי ישיבות הסדר וישיבות גבוהות מכל רחבי הארץ התכנסו בביתו של הרב חיים דרוקמן, לכינוס חירום נגד הקיצוץ בתקציבי הישיבות. בנט: "לא ניתן יד לפגיעה בישיבות הציוניות"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 16/06/13 14:17 ח בתמוז התשעג

מנהלי הישיבות בכינוס חירום נגד הקיצוץ בתקציב: "זו מכת מחץ לקיומנו"
יחצ, צילום: יחצ

מנהלי ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות מכל רחבי הארץ, התכנסו אמש (מוצאי שבת) בביתו של הרב חיים דרוקמן, לדיון חירום בעקבות הקיצוץ בתקציבן מנהלי המוסדות אמרו בדיון כי הם ”עומדים בפני מכת מחץ לעצם קיומן של ישיבותיהם".

המשתתפים הביעו את הערכתם לנבחרי הציבור הפועלים לבלימת הקיצוץ, אך דרשו להביא במהירות לתוצאות ברורות ללא הבדל בין ישיבות הציונות הדתית לאלה החרדיות. הרב דרוקמן השיב למנהלים כי קיצוץ בתקציב הישיבות, ללא הבדל בין ישיבות ציוניות לחרדיות, "הינו עוול שיש לפעול כנגדו". הרב אף התחייב להתחיל לפעול בנושא ולהתניע תהליך פניות אל חברי "הבית היהודי".

בכנס נוסף שהתקיים היום השתתפו כ-70 מנהלי מוסדות מכל קצוות הקשת בציונות הדתית. בתום הישיבה חתמו מנהלי הישיבות על דרישה מ“הבית היהודי“ לפיה יש למנוע את הקיצוץ הצפוי בעולם הישיבות בכללותו ולקבל החלטה כי ”הבית היהודי“ תתנגד לתקציב שיכלול קיצוץ תקציב הישיבות.

השר נפתלי בנט, יו“ר ”הבית היהודי“, הגיב היום לדברים ואמר כי ”ישיבות ההסדר והישיבות הגבוהות הציוניות הן גאוות הציונות הדתית, הדנ״א שלנו, הן מייצגות את מחויבותנו הן לעולם התורה והן לתרומה לצה״ל. אנחנו לא ניתן שתהיה פגיעה בישיבות הציוניות. נקודה. אומנם מדובר בתקופת קיצוצים אך הבהרנו את עמדתנו זו ואנו פועלים לאורה מול משרד האוצר ומול הגורמים הרלוונטיים. צריך להפסיק לחשוב שזה אינטרס בלעדי של הציונות הדתית זהו אינטרס של עם ישראל כולו“.