מנדלבליט: מאשר את פתרון 'נכסי נפקדים', אך חוק ההסדרה יבטל אותו

היועמ"ש הודיע אמש כי מתווה 'נכסי הנפקדים' מאושר לשימוש באופן זמני, אך מסייג: "אם חוק ההסדרה יעבור בכנסת, הרי שתפקע עילה זו". ח"כ סמוטריץ': "מטרת חוות הדעת היא להוריד את חוק ההסדרה מסדר היום"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/11/16 07:08 כח בחשון התשעז

מנדלבליט: מאשר את פתרון 'נכסי נפקדים', אך חוק ההסדרה יבטל אותו
Emil Salman, צילום: Emil Salman

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פרסם אמש חוות דעת שמכשירה את פתרון 'נכסי הנפקדים' ומאפשרת הצבת מבנים זמניים עבור תושבי עמונה בשטח הסמוך למיקום היישוב כיום. עם זאת, במידה וחוק ההסדרה יעבור הפתרון יפקע והתושבים יאולצו להתפנות מהמבנים.

'נכסי נפקדים' הוא פתרון זמני שמשמעותו העתקת התושבים לקרקע סמוכה למשך שמונה חודשים. בחוות הדעת של מנדלבליט שפורסמה על ידי משרד המשפטים, צורפו להחלטה הסתייגות שאומרת כי "בהתאם לחוות הדעת, אם חוק ההסדרה יעבור בכנסת, הרי שתפקע עילה זו ומשרד הביטחון יידרש לפנות באופן מיידי את החלקות".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה ואמר כי "חוות הדעת שפרסם הערב היועץ המשפטי לממשלה סותמת את הגולל על פתרון נכסי הנפקדים הקבוע שעמד לפתחו של היועץ במשך שנה". לדבריו, לקביעתו של מנדלבליט יש מטרה אחת ברורה והיא לקבור את חוק ההסדרה, "תושבי עמונה לא יסכימו, בצדק, לפיתרון זמני שבסופו יגורשו מביתם. המטרה של חוות הדעת הזו היא לפזר מסך עשן ולהוריד את חוק ההסדרה מסדר היום". סמוטריץ' מצהיר כי בבית היהודי לא יירתעו וימשיכו לחתור לפתרון שמציע חוק ההסדרה, "אנחנו נמשיך לקדם את חוק ההסדרה בכל הכח עד להעברתו בקריאה שניה ושלישית או עד שיימצא פיתרון אמיתי לעמונה ופיתרון אסטרטגי להתיישבות כולה".

(צילום: מטה המאבק, עמונה)

ממטה המאבק למען עמונה נמסר: "המתווה שמנדלבליט מציע אינו מהווה פתרון עבור תושבי עמונה כלל וכלל. מדובר במתווה מגוחך ומשפיל, של מי שאיננו רואה מול עיניו את עשרות המשפחות ומאות הילדים שבנו כאן מפעל חיים במשך עשרים שנה. איננו חפצים אותם ניתן לזרוק ממקום למקום כל כמה חודשים. לא נעקר מביתנו בהסכמה למקום אחר רק כדי להיזרק שוב מאותו מקום כעבור שמונה חודשים, אל הבלתי נודע.

הציבור לא יסבול את החרבת עמונה, כפי שבא לידי ביטוי בקריאת כל רבני הציונות הדתית. נותרו רק שתי אפשרויות: חקיקת חוק ההסדרה שתמנע עוול נורא, מאזרחים ישראלים שעלו לקרקע בשליחות ממשלות ישראל, או פינוי כפוי וכואב של מאות יהודים מביתם, פינוי שראש הממשלה ושריו ישאו באחריות לתוצאותיו הקשות. כי שנית עמונה לא תיפול".

היום תתקיים בכנסת ישיבה של כמה שעות ובה יקודם חוק ההסדרה. יור ועד פעולה של עפרה, שי בן יוסף שיופיע הבוקר בועדה ידרוש להשלים בדחיפות את חוק הסדרה: "את שריפת הבגצים בהתיישבות, לא ניתן לכבות עם מחבטים, נדרש סופר טנקר. הבעייה אינה מאחזים, אלא אלפי בתים ובראשם היישוב עפרה שהוקם בהחלטת ממשלה מסודרת לפני 41 שנה ומונה 800 משפחות נטולות עיגון משפטי ראוי בקרקע. אנו מצפים מהממשלה והכנסת לקחת אחריות ולהסדיר אחת ולתמיד את מעמד ההתיישבות. תם עידן המחבטים והאלתורים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן