מנדלבליט: לא תתקיים ברכת הכוהנות בכותל

אתמול דחה בג"ץ את העתירה המבקשת למנוע את'ברכת הכוהנות' בכותל המערבי. היום קובע היועץ המשפטי לממשלה כי האירוע מנוגד למנהג המקום ולכן לא יתקיים

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 21/04/16 12:53 יג בניסן התשעו

מנדלבליט: לא תתקיים ברכת הכוהנות בכותל
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה קיבל היום (ה') את עמדת רב הכותל והמשרד לשירותי דת, וקבע כי האירוע מנוגד ל"מנהג המקום" ולכן נאסר על פי תקנות השמירה על המקומות הקדושים.

באחרונה פנה רב הכותל ליועמ"ש בבקשה לאסור את קיום הטקס. היועמ"ש אביחי מנדלבליט כינס ישיבה בעניין, וקיבל את עמדת המשרד לשרותי דת ורב הכותל. במקביל הוגשה עתירה לבג"ץ מטעם עמותת "בצדק", אך היא נדחתה אתמול.

הפרשנות המקןבלת כיום להחלטת בג"ץ ההיסטורית בעניין נשות הכותל, שאותה קבע שופט בית המשפט המחוזי בירושלים משה סובל, מתירה לנשים להתפלל "כמנהגן" באתר הקדוש - כולך הנחת תפילין, התעטפות בטלית, קריאה בספר תורה ואמירת "קדיש" ו"קדושה". למעשה, היועמ"ש מחריג את "ברכת הכוהנות" מהגדרה זו, ואוסר אותה.

כזכור, לפני כחודש, פורסם ב'כיפה' כי בפעם הראשונה תיערך "ברכת כוהנות" בכותל המערבי. האירוע אמור להתקיים ביום ראשון של חול המועד פסח. נשות הכותל ציינו בפרסום כי למרות שהטקס קיים שנים רבות: "נשים מעולם לא הוזמנו לקחת חלק בטקס ברכת הכהנים המסורתי המתקיים בכותל המערבי פעמיים בשנה".