מנדלבליט אישר: יקוצר נוהל קבלת האזרחות לבני זוג מאותו המין

בעקבות עתירה לבג"ץ, הודיע היועמ"ש כי המדינה תשווה את נוהלי האזרחות של בני זוג להט"בים לשאר בני הזוג. מעתה הליך של זוגות גאים יימשך ארבע שנים ויסתיים באזרחות ולא בתושבות קבע

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/12/16 14:26 ח בכסלו התשעז

מנדלבליט אישר: יקוצר נוהל קבלת האזרחות לבני זוג מאותו המין
Shutterstock, צילום: Shutterstock

ניצחון נוסף לקהילה הגאה. הועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע לבג"ץ שהמדינה תשווה את נוהל ההתאזרחות של בני זוג גאים זרים לאלו של בני זוג סטרייטים. בארגון אבות גאים שהגישו את העתירה אמרו כי מדובר ב"ניצחון גדול שמסיים אפליה מקוממת נגד זוגות בני אותו המין".

בעתירה נטען כי יש להשוות את הנוהל בין ישראלים גאים שמתחתנים עם בני זוג זרים בחו"ל ובין ישראלים סטרייטים שמתחתנים עם בני זוג זרים בחו"ל. עד היום הנוהל היה תקף אך ורק על בעל ואישה והוא נמשך על פני ארבע שנים לעומת שבע בבני זוג להט"בים. בנוסף לכך, עד כה בסוף ההליך נאלץ בן הזוג הזר לוותר על אזרחותו הזרה.

(צילום: Emil Salman)

השבוע ענתה המדינה לבג"ץ בנושא ואמרה כי תסיר את הדרישה לוויתור על אזרחות זרה ותעדכן את משך הליך האזרחות של בני זוג מאותו המין לארבע שנים, כמו זוגות סטרייטים. כמו כן, הודיעה המדינה שגם בסיום ההליך של זוגות חד מיניים, יקבל בן הזוג הזר אזרחות ולא תושבות קבע.

עו"ד איריס שינפלד שייצגה את העותרים אמרה כי "מדובר בבשורה של ממש לקהילה הגאה. אני מברכת על הצעדים המשמעותיים שנעשו היום להשוואת זכויותיהם של בני זוג מאותו מין לאלו של זוגות סטרייטים והשוואה, הלכה למעשה, של התנאים בהליך קבלת האזרחות לבן זוג זר ללא קשר לנטייתו המינית ובכך לשים סוף לאפליה בנושא זה. אין שום סיבה שזוגות בני אותו מין יעברו מסכת קשה וארוכה בבואם לקבל אזרחות עבור בן הזוג הזר, בזמן שההליך שעוברים זוגות הטרוסקסואליים קל וקצר הרבה יותר. בישראל של שנת 2017 אין מקום לפרשנות מפלה על רקע נטייה מינית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן