ממשל טראמפ החדש: מוכנים לדון בהתנחלויות

מזכיר המדינה האמריקני החדש של טראמפ, הציג המשך את מדיניות החוץ שלו. לצד גינוי החלטת האו"ם, ביקורת על הפלסטינים ותמיכה בישראל, אמר רקס טילרסון בתנאים מסויימים יש מה לדון על ההתנחלויות כחלק משיחות השלום

חדשות כיפה משה ויסטוך 12/01/17 07:17 יד בטבת התשעז

ממשל טראמפ החדש: מוכנים לדון בהתנחלויות
צילום מסך, צילום: צילום מסך

ממשל טראמפ הנכנס מסתמן כשונה במהותו מזה היוצא של אובמה. עם זאת, בתנאים מסויימים גם הוא יהיה מוכן לדון על עתיד מפעל ההתיישבות כחלק מהסכם שלום עם הפלסטינים. כך עולה מדבריו של מזכיר המדינה המיועד של ארה"ב, רקס טילרסון.

טילרסון הציג אמש (ד') בשימוע בסנאט שנמשך כתשע שעות, חלקים מחזון מדיניות החוץ שלו. הוא גינה את ההחלטה של ממשל אובמה להימנע מההצבעה ואמר כי ההחלטה לא עזרה ואף מחלישה את תנאי חידוש שיחות השלום. טילרסון תקף את נאומו של ג'ון קרי ואמר שהוא היה "די מטריד". כזכור קרי אמר בשבוע שעבר שאילולא חזון שתי המדינות, ישראל תצטרך להחליט אם היא רוצה להיות יהודית או דמוקרטית.

מזכיר המדינה שיכנס לתפקידו בשבוע הבא, הוסיף כי ישראל היא "בעלת הברית החשובה של ארה"ב" במזרח התיכון והצהיר שארה"ב תשנה את יחסה למדינות שישתפו פעולה עם ה-BDS. בנוגע לסכסוך עם הפלסטינים, דרש טילרסון מהצד הפלסטיני להפגין רצינות. הוא אמר שעד שהפלסטינים לא יפגינו "מחווה רצינית" של רצון טוב לחזרה לשולחן המו"מ יהיה קשה מאוד ליצור "תנאים לדון באופן פרודוקטיבי בהתנחלויות".