"ממשיכים את הרוח של נצרים"

קהילת היישוב נצרים מגוש קטיף תחנוך מחר את בית הכנסת ביישוב ´בני נצרים´ שבחולות חלוצה. "בבית הכנסת יש אזכור לכיפה ולקשתות שהיו בבית הכנסת בנצרים", אומרים ביישוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/13 12:46 יח בתשרי התשעד

"ממשיכים את הרוח של נצרים"
צפריר אביוב, צילום: צפריר אביוב

הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, רבנים ואישי ציבור יגיעו מחר, יום שני בשעה 16:00, ליישוב בני נצרים שבחולות חלוצה לחגוג יחד עם קהילת היישוב נצרים שגורשה מגוש קטיף את חנוכת בית הכנסת החדש. "נשמח שיגיעו לחגוג איתנו", אומרים ביישוב.

ביישוב מציינים כי בית הכנסת הוא המבנה הראשון שיצקו לו את היסודות לפני כחמש שנים, "כשהיה כאן שממה". "לפני זה הייתה התלבטות גדולה בקהילה האם לבנות את אותו בית הכנסת כמו שהיה בנצרים, מפואר עם כיפה גדולה, כחלק מהאמירה שאנחנו ממשיכים את הרוח של נצרים, או שבונים יישוב חדש בארץ וצריך להסתכל קדימה", מספר אלידע פרינס, מנהל מדרשת נצרים ותושב היישוב.

"לבסוף הוחלט לקחת את כל האמונה, הניסיון וההשגחה הפרטית שליוותה אותו ועם זה ממשיכים", מוסיף פרינס. ולכן בכניסה לבית הכנסת בחדש נבנה מעין אזכור לכיפה ולקשתות שהיו בבית הכנסת בנצרים. "חלל בית הכנסת נבנה בצורה של חץ לסמל המשכיות קדימה. הוא נבנה במקום הכי גבוה ביישוב ומאד מרשים ויפה".

"מבחינתנו האמירה הגדולה של בית הכנסת, ולכן גם הניחו את היסודות לפני כל הבתים הפרטיים, זה שהכל מתחיל פה מתוך הקודש. כל החקלאות, היצירה והבנייה בא מתוך כך שהתורה היא במרכז".

ביישוב בני נצרים מתגוררות 100 משפחות כשחמישים מהן כבר בבתי קבע. היישוב מיועד ל-300 משפחות מהם 100 חקלאיות ו-200 קהילתיות. "היה פה שממה וחולות ואנו רואים איך ארץ ישראל משיבה אהבה ומגדלת את הפירות. מי שיגיע לחנוכת בית כנסת בדרך יראה את החממות, המטעים וגידולי השדה ויבחין בכח", מוסיף פרינס.