ממוצא אתיופי? בפתח תקווה אתה לא יהודי

זוגות ממוצא אתיופי, קיבלו מרבנות פתח תקווה תעודות רווקות שמהן הושמטה המילה "יהודי". זאת לאחר שנחשף כי הם אינם זכאים להירשם לנישואין בעיר.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 11/04/16 13:49 ג בניסן התשעו

ממוצא אתיופי? בפתח תקווה אתה לא יהודי
בני וודו-cc-by-sa, צילום: בני וודו-cc-by-sa

זוגות ממוצא אתיופי קיבלו מרבנות פתח תקווה תעודות רווקות שמהן הושמטה המילה "יהודי", כך פורסם הבוקר (ב') בגלל צה"ל.

כזכור, לפני חודש פורסם כי זוגות יוצאי אתיופיה בעיר פתח תקווה אינם יכולים להירשם לנישואין בעירם מפני שמפקפקים ביהדותם. רשם הנישואין ברבנות פתח תקווה אמר בשיחה עם צעירה בת העיר ממוצא אתיופי, העתידה להינשא: "הרב רוצה אישור שאת עברת את הגיור ואת שומרת שבת. הוא בודק את הגיור של כולם. תביאי לי אישור מרב שאת שומרת מצוות מאז שהתגיירת".

הזוגות הצעירים מהקהילה האתיופיות, שסורבו להירשם לנישואין בעירם ונשלחו להירשם בעיר אחרת, קיבלו תעודות רווקות שהיו הכרחיות להליך. על התעודות הם שילמו אגרה של 150 שקלים, אלא שמהן הושמטה המילה "יהודי" האמורה להופיע לאחר המילה "רווק".

כאשר נבדקו תעודות רווקות של מספר רווקים ורווקות בגרסת המקור, כפי שהן מוזנות על ידי המשרד לשירותי דת, והושוו אותן לתעודות כפי שנמסרו לחתנים ולכלות ממוצא אתיופי, בחתימתו של לא אחר מאשר הרב בנימין אטיאס, רבה הספרדי של פתח תקווה, מושמטת המילה "יהודי".

יש לציין כי בשבועיים האחרונים החליטו ברבנות הראשית לבטל את "תעודות הרווקות" המיושנות ולהתקדם למערך ממוחשב.

מהרבנות הראשית נמסר בתגובה לכתב גלי צה"ל, אוריה אלקיים: "המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית לישראל טרם סיימו את הליך הבירור מול המועצה הדתית והרבנות פתח תקווה. בהמשך לפרסום הקימו השר לשירותי דת והמנכ"ל וועדה לבחינת הנושא באופן יסודי כאשר יגובשו המלצות הוועדה גם תלונה זו תובא בחשבון".