מלחמת קלינטון וטראמפ- הסיבוב השני

נגמרו המשחקים. שני המועמדים לנשיאות ארה"ב באו חדים ולא הפסיקו לתקוף זה את זו. קלינטון: " יחסו לנשים חושף מי הוא באמת". טראמפ: "כשאהיה נשיא, אכניס אותך לכלא". CNN: "ניצחון לקלינטון ב 57%"

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/10/16 07:40 ח בתשרי התשעז

מלחמת קלינטון וטראמפ- הסיבוב השני
Kobi Gideon/GPO, צילום: Kobi Gideon/GPO

העימות השני בין שני המועמדים לנשיאות העביר הילוך לעומת הראשון. השניים סירבו ללחוץ ידיים והתייחסו לכל הפרשיות הסוערות של הימים האחרונים.

עוד לפני העימות, כינס המועמד הרפובליקני מסיבת עיתונאים, בה התנצל על דבריו נגד נשים, כפי שהובאו בהקלטה מ- 2005. את טראמפ ליוו 4 נשים שטענו שבעלה של המועמדת הדמוקרטית, ביל קלינטון, הטריד אותן מינית בעבר והצהירו שהן תומכות בטראמפ.

גם בעימות עצמו נדרש טראמפ להתייחס לדבריו הבוטים כלפי נשים שהודלפו בסוף השבוע, ואמר כי "זו הייתה שיחה של חדר הלבשה. אני לא גאה בה. יש לי כבוד לנשים ואני נבוך ממנה". קלינטון מיהרה להגיב ואמרה כי "יחסו לנשים חושף מי הוא באמת. ראינו אותו במהלך הקמפיין מביך נשים, צוחק על 'מיס יוניברס'. זה כן מי שטראמפ". טראמפ מיהר להסיט את הנושא לכיוון פרשת המיילים והוסיף כי אם ייבחר לנשיאות, הוא ימנה תובע מיוחד שיחקור את קלינטון על פרשת המיילים. "אם אבחר, את תהיי בכלא", אמר.

למרות חילופי הדברים הקשים בין השניים, לקראת סיום העימות הם נשאלו מה הם מעריכים בשני. קלינטון השיבה כי היא מעריכה את ילדיו של טראמפ מאחר ו"הם מוכשרים בצורה יוצאת מן הכלל והם מסורים, זה אומר משהו על דונלד עצמו". טראמפ השיב כי הוא מעריך את כושר הלחימה של קלינטון באומרו: "היא נלחמת חזק, לא נכנעת ולא מוותרת. אני מעריך את זה". בתום העימות לחצו השניים ידיים, לאחר שבתחילת הערב הם סירבו לעשות זאת, לראשונה בהיסטוריה של העימותים הנשיאותיים. סקר ראשוני של רשת CNN מלמד כי קלינטון ניצחה בעימות עם תמיכה של 57%.