מלחמת הקרדיטים: מי הפך את אריאל לאוניברסיטה?

בנט טוען כי מדובר בהישג של "הבית היהודי" בעקבות הלחץ הפוליטי על נתניהו ואילו ציפי חוטובלי לא מצליחה להבין איך בבית היהודי מעזים לקחת קרדיט על מהלך מובהק של הליכוד

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 25/12/12 10:25 יב בטבת התשעג

מלחמת הקרדיטים: מי הפך את אריאל לאוניברסיטה?
מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה-cc-by-sa, צילום: מיכאל יעקובסון, ויקיפדיה-cc-by-sa

אמש (ב‘) הנחה שר הביטחון אהוד ברק את אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, לאשר את המלצת המועצה להשכלה גבוהה של יהודה ושומרון ולהתיר את הפיכת המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון לאוניברסיטה הישראלית הראשונה מעבר לקו הירוק. בהודעה מטעם לשכתו של ברק נמסר כי האישור ניתן "בהמשך להחלטות הממשלה בנושא זה ולאחר שהתקבלה היום חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה בעניין".

ההחלטה, המהווה הכרעה סופית בעניינה של אוניברסיטת אריאל, עוררה מלחמת קרדיטים בין ”הבית היהודי“ לאנשי ”הליכוד-ביתנו“, בשאלה הגורלית: מי הצליח להביא למהלך ההכרזה?

דקות אחרי פרסום הודעתו של שר הביטחון, התייחס לנושא יו“ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שהשתתף באותה שעה בפאנל שהתקיים באוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע. ”מעולם לא היו כל כך הרבה הישגים למפלגה שעוד לא נכנסה לכנסת. הבאנו לבניה בירושלים, גדעון סער ביטל בצהרים את המדינה הפלסטינית והערב אושרה אוניברסיטת אריאל. מרתק לדמיין מה נוכל לעשות עם 15 מנדטים“, אמר בנט לסטודנטים.

אלא שבליכוד, טוענים אחרת. ח“כ ציפי חוטובלי פרסמה בעמוד הפייסבוק שלה את דבר ההחלטה ותקפה את בנט: ”ראש הממשלה הוביל, שר החינוך הצליח לאשר את זה במהלך מבריק, אני ואלכס מילר פעלנו בנושא - ובסוף בנט לוקח את הקרדיט?“. חוטובלי הוסיפה כי "מברכת על ההחלטה הראויה. אמנם, במדינה מתוקנת אוניברסיטה אינה זקוקה לאישור של שר הביטחון, אך כעת זהו יום חג להשכלה הגבוהה בישראל. הליכוד ימשיך להוביל את ישראל גם בקדנציה הבאה לצמיחה ולהישגים בתחומי החינוך וההתיישבות ובתחומים רבים אחרים“.