מלחמה על שיעור א‘: ישיבת ההסדר בשדרות מובילה בגיוס התלמידים

ישיבת "אפיקי דעת" שומרת על עלייה מתמדת בשיעור גיוס התלמידים, עם מחזור ענק של כ-95 תלמידים בשיעור א‘. אחריה מדורגות ישיבת מעלות, מעלה אדומים, הר עציון וקרני שומרון

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 12/02/13 18:22 ב באדר התשעג

מלחמה על שיעור א‘: ישיבת ההסדר בשדרות מובילה בגיוס התלמידים
ישיבת שדרות, צילום: ישיבת שדרות

המלחמה על גיוס התלמידים לישיבות ההסדר - החלה: לאחר פורים יחלו אלפי תלמידי הישיבות התיכוניות בישראל לחפש אחר ישיבת הסדר, או מכינה קדם צבאית, אשר תתאים להשקפתם. בישיבות ההסדר הבינו כי גיוס התלמידים הפך למלחמה יח“צנית של ממש ומשקיעים בשנים האחרונות מאמצים גדלים והולכים לגיוס התלמידים. מתחת לפני השטח, ישיבת ההסדר ”אפיקי דעת“ בשדרות מצליחה להאפיל על חברותיה ולפתוח את השנה עם המחזור הגדול ביותר של תלמידי שיעור א‘.

הישיבה בשדרות פותחת את השנה עם שיעור א' המונה 95 תלמידים, נתון אשר מציב אותה כישיבת ההסדר עם מחזור שיעור א' הגדול מבין ישיבות ההסדר ומי שמצליחה למשוך אליה הכי הרבה תלמידים. בשנה שעברה החלו ללמוד בישיבה 95 תלמידים ולפני שנתיים מספרם עמד על 90 תלמידים. לפני שלוש שנים עמד סך התלמידים בשיעור א‘ על 85 - נתונים המעידים על עלייה מתמשכת בשיעור גיוס התלמידים.

לשם השוואה, בישיבת מעלות החלו השנה כ-75 תלמידים בשיעור א' ובשנה שעברה החלו כ-68. ישיבות נוספות אותם בדקנו הן ישיבת מעלה אדומים עם כ-65 תלמידים, ישיבת הר עציון עם 52 תלמידי שיעור א‘, ישיבת קרני שומרון עם כ-55 תלמידים, ישיבת עתניאל עם כ-52 וישיבת הכותל עם 45 תלמידי בשיעור א‘.

ישיבת ההסדר "אפיקי דעת" הוקמה לפני 18 שנה בלב העיר שדרות במטרה לעודד את עיירת הפיתוח. בראשות הישיבה עומד הרב דוד פנדל שלאחר מספר שנים הקים שלוחה שניה בעיר וישיבה נוספת בקרית גת. בשנת תשס"ח זכה הרב פנדל ב"פרס מוסקוביץ' לציונות" על "ערכי התורה, הערבות ההדדית והמחויבות לעם ולארץ, שנטע במאות תלמידי ישיבת ההסדר שהקים וטיפח; על היותה של הישיבה מקור של עוצמה עבור כל תושבי שדרות, גם בימיה הקשים ביותר של העיר, ועל הדוגמה האישית והמנהיגות הציונית המתגלמות במעשיו“.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il