מכת ההתבוללות: מחצית מיהודי ארה"ב נישאים בנישואי תערובת

כך חושף דו"ח המכון למדיניות העם היהודי. הדו"ח חושף: 54% מיהודי ארה"ב מתבוללים בנישואי תערובת

חדשות כיפה אורי פולק 29/05/11 10:07 כה באייר התשעא

המכון למדיניות העם היהודי פרסם בסוף השבוע האחרון דו"ח אותו ערך הדמוגרף פרופסור סרג'יו דלה-פרגולה, החושף את היקפיה המפלצתיים של מכת נישואי התערובת בקרב יהודי ארצות הברית.

על פי הדו"ח, כ-54% מיהודי ארה"ב נישאים בנישואי תערובת - ולמעשה מתבוללים. רק 25% מהם לומדים בבתי ספר יהודים. בקנדה מתבוללים כ-35% מהיהודים ובצרפת ובאנגלית עומד שיעור ההתבוללות על 40-45 אחוזים בממוצע. "בעוד ברחבי העולם גדל שיעור נישואי התערובת של היהודים, באופן מפתיע נעצר הגידול בתופעה זו במזרח אירופה, לאחר שלפני עשור הגיע למימדים מבהילים של כ-75 אחוז", ציין פרופ' דלה-פרגולה במחקר.

לדבריו, הסיבה לכך היא השקעת המאמצים מטעם גורמים פרטיים וממשלתיים כדי לעודד את החינוך היהודי והעיסוק בתרבות היהודית - בעיקר בקרב הקהילות היהודיות ברוסיה.

עוד נטען בדו"ח כי למעשה, עד היום, רק כחצי מיליון יהודים "ירדו" מהארץ. פרופ' דלה פרגולה הציע בדו"ח כי הארגונים היהודיים יפעילו שורה של מאמצים כדי לעודד צעירים יהודיים להינשא בגיל צעיר יותר מהמקובל כיום - ועל ידי כך לגרום לגידול הילודה. עוד קורא עורך הדו"ח לגורמים המתאימים להקל בגיור כדי לאפשר גם למי שמוגדרים כיום "חצאי יהודים" להתגייר בקלות גדולה יותר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן