מכתב חברי המרכז: בנט, חזור בך

לחברי מרכז הבית היהודי נשלח מכתב המוען לידי נפתלי בנט, בו הוא נקרא לבטל את השריון לאלי אוחנה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 28/01/15 18:31 ח בשבט התשעה

מכתב חברי המרכז: בנט, חזור בך
Shutterstock, צילום: Shutterstock

הסערה סביב שריונו של כדורגלן העבר, אלי אוחנה למקום השמיני בבית היהודי מסרבת לשכוך. במכתב שנשלח היום לכל חברי המרכז ומוען לידי היו"ר נפתלי בנט, הוא נקרא לבטל את השריון.

המכתב נפתח בדברי תודה והכרת הטוב לבנט, "המפלגה, בהובלתך, התרוממה באופן משמעותי מאוד. קולה נשמע ברמה בנושאים רבים והיא הגיעה ב"ה להישגים חשובים וגדולים. המגמה נפלאה. ללא מסירותך וכשרונך, לא היינו שם - תודה!".

כותבי המכתב עלומי השם שחתמו בשם "חברי מרכז הבית היהודי", הצהירו, כי הם שמחים במגמה הזו ומברכים עליה. "אין לנו שום כוונה חלילה להחליש או לפגוע בה. ההפך. רצוננו לחזק אותה. זו מגמה חיונית, חשובה והכרחית לנו ולאומה כולה", כתבו.

אך למרות זאת הם קוראים לבנט: "חזור בך! חזור בך מההודעה על שריונו של אלי אוחנה ברשימת המפלגה לכנסת . זוהי אכן זכותך החוקית, אך זהו שריון שלא במקומו".

המכתב מוחה גם על צורת ההתנהלות של בנט, "הדרך בה עשית זאת, לא מכבדת. לא אותך, לא את חברי הסיעה ולא אותנו, פעילי המפלגה".

הם מבהירים כי אין להם דבר אישי נגד אוחנה אותו הם מכנים "יהודי וישראלי אהוב ויקר. אך מצהירים כי השקפת עולמו ואורחות חייו, אינם תואמים את השקפותיהם.

"יש לנו תורה. יש לנו שבת. יש לנו ערכים ותרבות ו'אנחנו לא מתנצלים עליהם'. אסור לנו. יש לנו, לכולנו, כמנהיגים וכשליחי ציבור, אחריות ציבורית גדולה. אסור לנו למעול בה", מצהיר כותב המכתב.

המכתב מתייחס גם לסוגיית המנהיגות של בנט ומצהיר: "זו לא תהיה בושה וכניעה. ההפך. אתה תצא גדול ומחוזק. זו מנהיגות! תיישיר מבט ותאמר קבל עם ועדה: "אני רק בן אדם. לא התייעצתי מספיק. טעיתי".

לטענת הכותבים מהלך שכזה יחזק את מנהיגותו והוא יוערך על ידי הבוחרים ואף על ידי התקשורת גם אם לא בטווח המיידי.

המכתב מסתיים בקריאה: "נפתלי, כדבריך, בחרנו יחד רשימה נהדרת ! הבה לא נתנצל עליה ונרוץ קדימה, בדרך להנהגה".

כאמור, לא ברור מה מקור המכתב ומי עומד מאחוריו, אך מגל התגובות חסר התקדים של מצביעי המפלגה כנגד השריון נראה כי המכתב משקף חלק משמעותי מבוחרי הבית היהודי.