מכתב התלמידים הדתיים לרמטכ"ל: "כולנו סמח"ט אפרים"

תלמידי ישיבת אמי"ת נחשון יזמו מכתב פומבי לרמטכ"ל בני גנץ, שפורסם כעצומה ברשת החברתית פייסבוק, בו הם מגנים הפגיעה בקציני וחיילי צה"ל

חדשות כיפה אורי פולק 15/12/11 15:13 יט בכסלו התשעב

מכתב התלמידים הדתיים לרמטכ"ל: "כולנו סמח"ט אפרים"
Perfect Earthian-cc-by-nd, צילום: Perfect Earthian-cc-by-nd

תלמידי ישיבת אמי"ת נחשון שבמטה יהודה, יזמו עצומה מקוונת ברשת החברתית "פייסבוק", המוקיעה בפומבי את הפגיעה במח"ט אפרים על ידי פעילי ימין קיצוני השבוע, אשר פרצו לבסיס והכו את המח"ט והסמח"ט באמצעות יידוי אבן בראשו.

התלמידים, ששלחו מכתב גלוי לרמטכ"ל בני גנץ בשם כלל תלמידי מערכת החינוך הדתית, כתבו כי הם "רואים בפגיעה בחיילי צבא ההגנה לישראל בכלל ובקציניו בפרט מעשה נבזי שאין שום לגיטימציה לעשותו. למעשים כאלה אין שום מקום - לא כחברה ומדינה, לא מבחינה מוסרית כבני אנוש, ולא מבחינת התורה וההלכה".

"אנו רואים חשיבות גדולה בשירות בצבא ההגנה לישראל ואנו מוקירים תודה והערכה גדולה על פועלכם להגנת עמנו. אנו ניאבק למען חיילינו ולא נקבל בשום פנים ואופן התנהגות אלימה נגד מגני ארצנו", הוסיפו התלמידים, שציינו כי בכוונתם להתגייס לצה"ל "בראש מורם ובגאווה גדולה כדי להגן על עם ישראל ועל מדינתו היהודית והדמוקרטית היקרה לנו כל כך".

התלמידים הוסיפו במכתבם כי "אין ואסור שיהיה שום קשר בין סוגיות אידיאולוגיות ופוליטיות לפגיעה בחיילים. קיימות דרכים אחרות להביע מחאה והתנגדות למעשי השלטון שאינם כוללים התנהגות אלימה כלפי אזרחים ובמיוחד חיילים ששומרים עלינו". עוד נכתב כי הם "שולחים ברכת הצלחה בהמשך הדרך לכל חיילי צבא ההגנה לישראל שימשיכו בפועלם המסור והקדוש להגנת עם ישראל בארצו. אנו מתפללים שהקב"ה יברך את מעשי ידיכם וישמור על כל חיילי צבא ההגנה לישראל".