מכתב השמינסטים של עפרה: "דורשים מכם להבהיר מה יקרה אם חלילה ניפגע?"

הסחבת בעניינו של הלוחם יהודה הישראלי וחרב ההריסה שמונפת על חלק מהיישוב, הובילו שמינסטים מעפרה לכתוב למנהיגי המדינה: "אנו תוהים לגביי עתידנו והשירות הצבאי שבפתח. אנו מבקשים לאפשר לנו לגור במקום בו גדלנו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 11/08/16 10:12 ז באב התשעו

סירובו של משרד הביטחון להתאים את ביתו של יהודה הישראלי, שנפצע אנושות בצוק איתן, מכיוון שהוא גר בעופרה ואי הודאות לגבי בתים ביישוב, גרמה לבוגרי י"ב מהיישוב העומדים בפני גיוס לפנות להנהגת המדינה במכתב חריג בנוף ההתיישבותי.

קבוצת השמיניסטים כתבו מכתב שמיועד לראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון ליברמן, הרמטכ"ל, נשיא המדינה ושרת המשפטים, בו הם כותבים: "אנו נמצאים באותה צומת דרכים בה ניצב יהודה ותוהים לגביי עתידנו והשירות הצבאי שבפתח, ודורשים מכם להבהיר מה יקרה אם חלילה ניפגע?". בהמשך הם ממשיכים לציין עד כמה הם חוששים שמקרה יהודה הישראלי יהיה חלילה מנת חלקם וכותבים: "מה יקרה אם חלילה ניפגע. האם תאפשרו למשפחתנו לבנות את הדרוש לשיקומנו? אם חלילה נהרג , תתנו לנו להיקבר בעפרה?"

בסופו של המכתב הם התייחסו גם לאי הודאות שאופפת אותם בכל מה שקשור להסדרת הבתים ביישוב וחותמים: "אנו מבקשים מכם בכל לשון של בקשה לאפשר לכולנו לגור בצורה נורמאלית בישוב בו גדלנו וחונכנו לאהבת התורה העם והארץ ולאפשר קבלת טיפול במקרה הצורך, ומקום קבורה ראוי , ח"ו, בעפרה".

(צילום: מכתב השמיניסטים)