"מכון לב" יעבור רפורמה והתאמה לשינויים בשוק ההשכלה הגבוהה

בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים יוצא לתכנית התחדשות ועדכון של תכניות הלימודים והקורסים, על מנת להתאימם לצרכי השוק. יושקעו משאבים שיאפשרו לסטודנטים גם למידה מרחוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/12/13 11:57 טז בטבת התשעד

"מכון לב" יעבור רפורמה והתאמה לשינויים בשוק ההשכלה הגבוהה
יחצ, צילום: יחצ

בימים אלה יוצאת לדרך תכנית התחדשות וצמיחה בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים, בהתאם להחלטה אשר התקבלה בחודש אוקטובר על ידי הועד המנהל של המוסד בראשות יו"ר הועד, אורי וירצבורגר. מטרת התכנית הינה להביא לצמיחה בפעילותו של המוסד ולהתאמתו לשינויים וההתפתחויות שחלו בשנים האחרונות בשוק ההשכלה הגבוהה והלימודים האקדמיים בישראל ובעולם.

יו"ר הועד המנהל של בית הספר הגבוה לטכנולוגיה, אורי וירצבורגר: "ההחלטה על תכנית ההתחדשות התקבלה לאור התחרות ההולכת וגוברת בשוק ההשכלה הגבוהה בכלל, ובמגזר הדתי בפרט, והצורך להתאים את התנהלות המוסד לשינויים המתרחשים במוסדות הלימוד האקדמיים. הצורך להיערכות מחודשת התעורר בין השאר נוכח העובדה, כי בעוד שבעבר בית הספר הגבוה לטכנולוגיה היה המוסד היחידי להכשרת סטודנטים חרדים במקצועות טכנולוגיים, כעת פותחת ממשלת ישראל יותר ויותר תכניות ומסלולי מח"ר (מסלול חרדים) במוסדות נוספים, תוך שהיא קובעת מכסות המגבילות את מספר הסטודנטים שאנו רשאים לקלוט".

תכנית ההתחדשות והצמיחה כוללת שינויים במספר נדבכים ומישורים שונים. נדבך אחד של התכנית הינו תהליך מיתוג מחדש אשר הושקעו בגיבושו ובנייתו עבודה ומחשבה רבה במהלך השנתיים האחרונות, והטמעתו במוסד החלה בשבועות האחרונים.

נדבך נוסף בתכנית ההתחדשות הינו פתיחת תכנית מצטיינים "איתנים - מנהיגות הנדסית ערכית" בשיתוף פעולה ובחסות חברות היי- טק מובילות בירושלים. תכנית איתנים תכלול העצמה אישית לסטודנטים מצטיינים לתואר ראשון בהנדסה, מדעי המחשב וחשבונאות, במקביל ללימודי האקדמיה הרגילים. במסגרת תכנית איתנים יוענקו לסטודנטים מלגות, ליווי והדרכה אישית, ובוגריה עתידים להשתלב בעתודה ניהולית הנדסית וערכית בתעשייה בפרט ובחברה הישראלית בכלל.

בנוסף, כוללת תכנית ההתחדשות יישום החלטות ועדות היגוי שהוקמו במחלקות ההנדסה במכונים השונים של בית הספר הגבוה לטכנולוגיה. ועדות ההיגוי מורכבות מאנשי מפתח בכירים בתעשיות היי-טק בארץ, שרבים מהם נמנים עם בוגרי בית הספר הגבוה לטכנולוגיה וכיום מובילים מחקרים ופרויקטים מהמתקדמים בעולם. מטרת הוועדות הינה לשמר את הרמה האקדמית הגבוהה במוסד ולהתאים את תכני הלימוד לצרכי השוק המשתנים, על מנת להקל על השתלבות הבוגרים בשוק העבודה. בנוסף, בוגרי המחלקות בהן פועלות הוועדות יהוו עתודת עובדים לחברות מהם הגיעו חברי הוועדה של אותה מחלקה.

כמו כן, כוללת תכנית ההתחדשות, שינוי ועדכון תכניות הלימודים, קורסי הבחירה ואופן העברת ההרצאות על מנת להתאימם לצרכי השוק. בנוסף, הוגשו בקשות לפתיחת מחלקות חדשות המבוקשות מאוד בקרב המגזר הדתי, ויוגבר השימוש באמצעי למידה טכנולוגיים דוגמת למידה וירטואלית, בהתאם למגמות הקיימות במוסדות להשכלה גבוהה בישראל ובעולם.

כחלק מהוצאתה אל הפועל של התכנית ידרשו שינויים מערכתיים במסגרתם יקוצץ שכר הבכירים וחברי ההנהלה במוסד, תבוצע הגדרה מחדש של תפקידים ותקנים מסוימים, מספר מצומצם של עובדים יעזבו את המוסד ויבוצע ניוד של מספר עובדים לתפקידים חדשים. התהליך כולו נעשה בתאום מלא עם ועד העובדים של בית הספר הגבוה לטכנולוגיה תוך שקיפות מלאה וליווי העובדים, על מנת לדאוג לטובת כלל העובדים ורווחתם לאורך כל התהליך. מועד העובדים נמסר, כי הועד פעל וממשיך לפעול בתאום מלא מול הנהלת המוסד בגיבושה של תכנית ההתחדשות והוצאתה אל הפועל, זאת על מנת להבטיח כי כחלק מהתהליך יינתנו לעובדים הליווי והתנאים הטובים ביותר שניתן.

נשיא בית הספר הגבוה לטכנולוגיה, פרופ' חיים סוקניק, אומר כי "מאז הוקם בית הספר הגבוה לטכנולוגיה לפני 44 שנים, עבר העולם האקדמי התפתחויות ושינויים רבים. אנו רואים בתכנית צעד חשוב והכרחי לעתידו ולהמשך פעילותו של המוסד והשתלבותו בנוף האקדמי החדש הקיים בימנו והצפוי בעתיד. בכל שלבי התכנית אנו שמים לנגד עיננו את טובת המוסד וכלל עובדיו ותלמידיו, ואנו מאמינים כי בשיתוף פעולה של ההנהלה וצוות העובדים נצליח להביא לצמיחתו של המוסד ולשמירה על מעמדו כאחד המוסדות המובילים להשכלה גבוהה לציבור הדתי והחרדי בישראל ובעולם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן