מכה לפוליטיקאים של ש"ס: סוף למינוי מקורבים למועצות הדתיות

סגן שר הדתות לקראת סיום רפורמה במסגרתה יבוטלו הרכבי המועצות הדתיות וימונו יושבי ראש למועצות בעזרת ועדת איתור. ועדת האיתור תמנע מינוי מקורבים ועסקנים למועצות הדתיות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/06/14 10:15 יב בסיון התשעד

מכה לפוליטיקאים של ש"ס: סוף למינוי מקורבים למועצות הדתיות
דוברות המועצה הדתית ירושלים, צילום: דוברות המועצה הדתית ירושלים

הצעת חוק ממשלתית לביטול הרכבי המועצות הדתיות ומינוי יושבי ראש בעזרת וועדת איתור נמצאת לקראת סיום והעברה לאישור משרד המשפטים, כך נודע לכיפה.

לפני כשנה הודיעו שר הדתות נפתלי בנט וסגן שר הדתות הרב אלי בן דהן כי יפעל לביטול המצב הקיים במועצות הדתיות, בו ממונים עסקנים ומקורבים אשר אין להם ניסיון קודם בניהול, וכאמור, בשבועות הקרובים תועבר הצעת החוק לאישור משרד המשפטים.

המטרה המוצהרת של הרפורמה היא הפחתת הפוליטיזציה במועצות הדתיות, כפי שקיים היום. גורמים במשרד הדתות טוענים כי בשני העשורים האחרונים מונו לא פעם על ידי ש"ס, שהייתה מממונה על המשרד, עסקנים ומקורבים שלא היה להם ניסיון קודם בניהול. התוצאה במקרים רבים הייתה ניהול לא מוצלח של המועצה הדתית ובמקרים מסויימים אף הגיע למצב של מינוי חשב מלווה כתוצאה מהתנהלות כלכלית שנויה במחלוקת.

על פי הצעת החוק, ימונו יושבי ראש למועצות הדתיות על ידי ועדת איתור, כך שהמועמדים ייבחרו על פי ניסיונם ולא על פי שיקולים פוליטיים כאלו ואחרים. מדובר במכה לא קטנה לפוליטיקאים, אשר במקרים רבים מינו מקורבים לתפקידים במועצות הדתיות כחלק מהטבות כאלו ואחרות וכן בניסיון להכניס 'אנשים משלהם' לתוך המועצות על מנת לקדם אג'נדות פנים מפלגתיות.

כחלק נלווה להצעת החוק של הבית היהודי, הצעת חוק של חברת הכנסת עליזה לביא, אשר מבקשת ש-50% מחברי ההרכב במועצה הדתית יהיהו נשים, תקודם רק עד לשלב של הקריאה הטרומית מכיוון שלמעשה, לאחר שתעבור הרפורמה של בן דהן לא יהיו הרכבים במועצות הדתיות ועל כן הצעת חוק זו תתייתר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן