"מי ששכח איך מנווטים לפי מפה הוא דווקא שר הביטחון"

בעקבות התקרית בקלנדיה אמר שר הביטחון כי "צריך לדעת לנווט לפי מפה". חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק לא נשארה חייבת

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 01/03/16 12:34 כא באדר א'

"מי ששכח איך מנווטים לפי מפה הוא דווקא שר הביטחון"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"צריך לדעת לנווט לפי מפה" כך אמר הבוקר (ג') שר הביטחון, בתגובה לתקרית הלילית של צה"ל, בה שני חיילים נכנסו למחנה פליטים פלסטיני לאחר שתוכנת הניווט WAZE הראתה כי הדרך עוברת דרך המחנה.

חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק, תקפה את שר הביטחון ואמרה כי הבעיה, לא נמצאת בניווט השגוי, אלא בתגובתו הרפה של שר הביטחון. "זו תגובתו של שר הביטחון לכמעט-לינץ' ולקרב שנאלץ צה"ל לנהל הלילה בקלנדיה. מעניין, אני לתומי חשבתי שצריך לדעת לאתר ולהעניש את הפורעים, עד האחרון שבהם. ולאסוף את הנשק הבלתי חוקי בקלנדיה".

"צה"ל לא אמור לנהל חילופי אש במרחק אופניים מהכנסת" אמרה סטרוק והוסיפה כי הצבא צריך "ולייצר סל-תגובות חוקי, מאסיבי ואינטנסיבי שיוציאו לאחרון התושבים שם את החשק לתקוף ישראלים שכל חטאם שהם לא יודעים לנווט לפי מפה".

עוד אמרה סטרוק כי יש צורך להוקיע את "ההתקפה הברברית והאכזרית הזאת בכל העולם", ואז לשאול: "האם שני תושבים מקלנדיה שהיו טועים בניווט ונכנסים לשכונה יהודית היו מקבלים טיפול דומה?".

לסיום, חתמה סטרוק כי שר הביטחון, שכח בעצמו מהו ניווט נכון "נראה לי שבכל מה שקשור לתגובה הישראלית לאירוע החמור הזה מי ששכח איך מנווטים לפי מפה הוא דווקא שר הביטחון".