מי פרסם הודעה שקרית בשם "האיחוד הלאומי"?

במפלגה זועמים על ידיעה שפורסמה בערוץ 7, שתקפה את התנהלות הח"כים החרדים סביב "חוק טל". דובר המפלגה טוען: הידיעה לא מטעמנו ואף ח"כ לא עומד מאחוריה

חדשות כיפה אורי פולק 28/02/12 13:32 ה באדר התשעב

מי פרסם הודעה שקרית בשם "האיחוד הלאומי"?
צילום מסך, צילום: צילום מסך

במפלגת "האיחוד הלאומי" זועמים על ידיעה שפורסמה אתמול (ב') באתר האינטרנט של ערוץ 7, לפיה המפלגה תקפה את חברי הכנסת החרדים משה גפני ואורי מקלב על "זעקות השבר" שלהם נוכח החלטת בג"ץ בנושא "חוק טל".

הידיעה התייחסה להתכנסות חברי הכנסת החרדים, שנועדה לפעילות משותפת נגד החלטת בג"ץ בעניין "חוק טל", כשבמפלגת "האיחוד הלאומי" האשימו את התנהלות הח"כים החרדים כמי שלמעשה "אפשרו את ביטול החוק". בידיעה צוטטה תגובה שנמסרה כביכול ממפלגת "האיחוד הלאומי", לפיה "גפני אשם בהחלטה. הוא החניף לביניש בשנה האחרונה פעמים רבות ונמנע בכל ההצבעות על החוקים נגד הבג"ץ... ביניש בגדה בגפני שמשול למי שנהיה חתן אצל גביר העיירה יום לפני שפשט את הרגל".

באתר "אייס" דווח כי מיד לאחר פרסום הידיעה, פנה דובר "האיחוד הלאומי" לערוץ 7 וביקש מהם להסיר את תוכנה, היות ולא מדובר בהודעה רשמית מטעם המפלגה. במפלגה טוענים כי מדובר בהודעה פיקטיבית שנמסרה על ידי גורם בלתי-רשמי, כשבערוץ 7 פרסמו את הדברים מבלי לבדוק את נכונותם. רק לאחר פניית "האיחוד הלאומי" שונתה הידיעה ופורסמה הבהרה לפיה מדובר ב"הודעה שקרית" אשר "איננה משקפת את עמדת הסיעה".

בן שמעון אישר בשיחה עם כיפה את הדברים ואמר כי מיד לאחר הפרסום הוא בדק את הדברים מול חברי סיעת "האיחוד הלאומי" וגילה כי איש מהם לא עומד מאחורי הדברים שפורסמו כביכול בשמם. "במשך כשעתיים קיימתי בקרת נזקים על מנת לאתר את הגורם שעומד מאחורי ההודעה השקרית הזו, שלא יצאה מטעמנו. זו איננה עמדת המפלגה או חברי הסיעה", ציין בן שמעון.

בערוץ 7 ציינו כי "הנושא בבדיקה".