מי ימונה לבית הדין הרבני הגדול?

שר המשפטים הורה על כינוס הוועדה למינוי דיינים, חרף העובדה כי חברי הוועדה טרם הצליחו להסכים על רשימת הדיינים שימונו לבית הדין הרבני הגדול

חדשות כיפה אורי פולק 27/06/11 00:35 כה בסיון התשעא

מי ימונה לבית הדין הרבני הגדול?
אתר בתי המשפט, צילום: אתר בתי המשפט

חרף חוסר ההסכמה בין חבריה, הוועדה למינוי דיינים תתכנס בעוד כשבוע וחצי - כך על פי החלטתו של שר המשפטים, יעקב נאמן. מדובר במהלך חריג, שכן בעבר לא כונסה הועדה בטרם החליטו חבריה על זהות המועמדים לבית הדין הרבני הגדול. עם זאת, מסתמן כי שר המשפטים מבקש לזרז את ההליך ולכנס את החברים כדי לדחוק אותם להחלטה סופית - לאחר עיכוב של חודשים ארוכים.

הועדה למינוי דיינים לא התכנסה מאז מינתה, לפני למעלה משלושה חודשים, את הרב שלמה דייכובסקי לתפקיד מנהל בתי הדין הרבניים. אז, בעקבות חילוקי הדעות בין חברי הועדה, הוסכם שלא למנות לעת עתה דיינים חדשים לבתי הדין.

על פי דיווח שהתפרסם באתר החדשות החרדי "לדעת", זוכים בשלב זה שישה דיינים למרבית התמיכה מצד חברי הועדה. על פי הדיווח, בבורסת השמות מתמודדים הרב שמואל פרובר (אב בית הדין האזורי בתל אביב), הרב נחום גורטלר (אב בית הדין הרבני ברחובות), הרב בנימין לוי (דיין בבית הדין הרבני בירושלים), הרב יצחק אמליח (אב בית הדין הרבני בתל אביב) והמועמדים מהציונות הדתית - הרב אורי לביא (דיין בטבריה ורב היישוב קשת) והרב אליעזר איגרא (אב בית הדין בבאר שבע).

גורם המקורב לשר המשפטים העריך אמנם בשיחה עם כיפה כי הסיכויים לבחירתם של המועמדים עדיין קלושה: "חרף מאמציו של השר נאמן, הרי שטרם הובהרה זהותם של המועמדים. חברי הועדה לא הצליחו להסכים אפילו לא על ארבעה מועמדים - כשהם למעשה צריכים למנות שישה-שבעה דיינים לבית הדין הרבני הגדול. ייתכן וכדי למנוע עוד סחבת, תמנה הוועדה דיינים בודדים ולו כדי לצאת ידי חובה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן