מי באמת דואג למגורשי גוש קטיף: 24 מיליון ש"ח הועברו למבני הציבור

במועצה האזורית חוף אשקלון מיהרו לקחת קרדיט על גיוס הכספים לטובת מבני הציבור של המגורשים אך מי באמת עובד על זה בחודשים האחרונים ופועל לסיום החרפה בת היותר מעשור

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 20/06/16 11:27 יד בסיון התשעו

מי באמת דואג למגורשי גוש קטיף: 24 מיליון ש"ח הועברו למבני הציבור
פלאש 90, צילום: פלאש 90

11 שנה אחרי הגירוש האם סוף סוף ייבנו למגורשי גוש קטיף מבני הציבור ביישובים החדשים אליהם עברו? היום (ב') דווח כי שר האוצר, ח"כ משה כחלון, עדכן את המועצה האזורית חוף אשקלון, כי חתם על צו להעברת 24 מיליון ₪ לטובת השלמת מבני ציבור עבור מפוני גוש קטיף. נתח משמעותי מסכום זה מיועד ליישובים באר גנים וניצן.

במועצה האזורית אשקלון טענו כי הסיבה להגעת הכסף היא בהמשך לפניית ראש המועצה, יאיר פרג'ון בבקשה לסייע בנושא. ראש המועצה אף מסר לתקשורת כי הוא מברך על ההחלטה ואמר: "מבני הציבור, במיוחד ביישובי המפונים, הינם הבסיס לחיי קהילה והשבת הביטחון החברתי לתושבים. העברת התקציב לתכניות הבינוי הקיימות, תשיב לתושבים את החוסן הקהילתי הנדרש. אמנם טחנות הצדק עובדות לאט אולם טוב ששרי הממשלה, ח"כ משה כחלון, ח"כ יואב גלנט וח"כ אורי אריאל מצאו לנכון להושיט יד ולסייע לאוכלוסיית המפונים הנמצאת בהליך שיקום זמן ארוך מדי".

אלא שבדיקת 'כיפה' העלתה כי למועצה האזורית חוף אשקלון אין שום קשר לכסף שגויס. בוועד מתיישבי גוש קטיף מסרו ל'כיפה' כי הכסף גויס על ידי הוועד ובסיועו הצמוד של שר החקלאות, אורי אריאל במהלך עליו הם עמלים כבר כמה חודשים. "על פי ההערכה כרגע יש צורך בכ-24 מיליון שקל כדי להשלים את מבני הציבור בישובים השונים. השר אריאל שביקר בניצן ביום שישי יום לאחר חזרתו עם ראש הממשלה מרוסיה אמר מראש כי יגייס 8 מיליון ₪ ממשרד האוצר, 8 מיליון ₪ ממשרדו ועד 8 מיליון ממשרד השיכון. ואנו שמחים שמשרד השיכון התגייס אף הוא למטרה החשובה", מסבירים בוועד.

"להצלחה אבות רבים ואילו הכישלון יתום", אומרים בחיוך בוועד מתיישבי גוש קטיף ומבהירים כי למועצה האזורית חוף אשקלון אין שום קשר לגיוס הכספים. "אנו אכן נעזרים במועצה האזורית לכיש שמסייעת לנו בגיוס הכספים אך אין לזה שום קשר למועצה האזורית חוף אשקלון שקפצה הבוקר ולקחה קרדיט על העניין".

השר אורי אריאל שהמהלך רשום על שמו מסר, "הגיע הזמן לסיים את הטיפול במפוני גוש קטיף ואני שמח ששר האוצר ושר השיכון גם הבינו זאת ונרתמו למשימה. הקהילות הן העוגן של מפוני גוש קטיף והשלמת מבני הציבור תאפשר את חידוש מרקם החיים החברתי של המפונים. לא ארפה ואמשיך לטפל בכל פניה ובכל צורך של משפחות המפונים עד לסיום הסאגה וכניסת כל המשפחות למבני קבע".

כזכור, מבני הציבור בניצן תקועים באמצע הבניה כבר שלוש שנים לאחר שהקבלן שזכה במכרז משרד השיכון טען כי אזל הכסף וביישוב מקווים כי לאחר יותר מעשור מגירושם מבתיהם בגוש קטיף יזכו סוף סוף לתנאים הקהילתיים הבסיסים להם הם ראויים.