מירון תשע"ד: יותר מ- 300 אלף משתתפים, מעל 300 נפגעים

מאות אלפים עלו למירון לכבוד הילולת רשב"י באוטובוסים וברכבים פרטיים. 15 אלף העבירו את השבת באוהלי ענק. 304 נפגעו, רובם באופן קל. החגיגות צפויות להיערך גם בערב יום ראשון ברחבי הארץ

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/05/14 07:53 יח באייר התשעד

מירון תשע"ד: יותר מ- 300 אלף משתתפים, מעל 300 נפגעים
Kobby Dagan / Shutterstock.com, צילום: Kobby Dagan / Shutterstock.com

מאות אלפי משתתפים אשר על פי ההערכות השונות ימנו בבין 300 אלף לחצי מיליון איש יגיעו למירון במהלך ל"ג בעומר אשר מצוין היום (א') וישתתפו בהילולת הרשב"י. מאות אוטובוסים ורכבים פרטיים יצאו מכל רחבי הארץ עם צאת השבת לאירוע הדתי הגדול ביותר בשנה ובעקבות כך צירים רבים בצפון נחסמו על מנת לשמור את הסדר. כ-15 אלף איש הגיעו לאזור מירון ביום שישי ועשו את השבת באוהלי ענק.

ממד"א מדווחים על טיפול ב-304 פצועים במירון בנוסף ל-5 פצועים ברחבי הארץ ממדורות. מאות פרמדיקים, חובשים, רופאים, עובדים ומתנדבים שהוצבו במירון על ידי מד"א ואיחוד הצלה טיפלו החל מיום שישי בפצועים הרבים שסבלו ברובם מחבלות, התייבשויות, פציעות קלות, צריכת יתר של אלכוהול ובעיות רפואיות שונות. 15 נזקקו להמשך טיפול רפואי ופונו באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ לביה"ח זיו בצפת במצב קל.

במהלך אירועי ל"ג בעומר ברחבי הארץ, טיפלו כוחות מד"א בכ- 5 נפגעים, שסבלו מפגיעות שונות, בהן שאיפת עשן, כוויות, חבלות, פגיעה כתוצאה מאירועים אלימים, צריכת יתר של אלכוהול ועוד. מתוכם 3 נזקקו להמשך טיפול רפואי ופונו לבתי החולים ברחבי הארץ, בהם גבר כבן 30 במצב קשה לאחר שנפל ממרפסת במהלך מנגל בתל אביב.

בשל הוראת הרבנות הראשית לדחות את החג ממוצאי שבת ליום ראשון על מנת למנוע את חילול השבת, רבים צפויים לחגוג גם הערב (א') את ל"ג בעומר בהדלקת מדורות ברחבי הארץ. אמש (מוצאי שבת) פורסם ב'כיפה' כי למרות הוראת הרבנות הגיעו למקום סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן והרבנים הראשיים הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף. חופשת ל"ג בעומר נדחתה השנה ליום שני כך שרבבות תלמידים ילמדו הבוקר (א') ויחגגו את החג בערב.