מיעוטי יכולת או גרעינים תורניים? משרדי האוצר והשיכון לא מסכימים מי יותר חשוב

לוקח ממעוטי היכולת ונותן לגרעינים התורניים? משרד האוצר טוען כי אורי אריאל מעוניין לקחת רווחים עודפים מקופת עמידר לטובת הגרעינים התורניים. משרד השיכון: הכסף נועד לתוכניות פינוי בינוי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/05/14 16:59 יג באייר התשעד

מיעוטי יכולת או גרעינים תורניים? משרדי האוצר והשיכון לא מסכימים מי יותר חשוב
Omer Simkha-cc-by, צילום: Omer Simkha-cc-by

מה עדיף, לתת למיעוטי יכולת או לגרעינים התורניים? שאלה זו נמצאת במחלוקת בין משרד האוצר למשרד השיכון בעקבות רווחים עודפים שנמצאות בחברת הדיור הציבורי עמידר, כך נכתב הבוקר (ג') בכלכליסט.

משרד האוצר טוען כי שר השיכון והבינוי אורי אריאל מעוניין לקחת רווחים עודפים מחברת עמידר, בסך 100 מיליון ש"ח לטובת השקעה בגרעינים התורניים, אך באוצר סבורים כי הם צריכים להיות מושקעים בדיור הציבורי.

באוצר מסבירים כי אחת ממשימותיה של חברת עמידר היא שיפוץ ותחזוקת הדירות בדיור הציבורי ומכיוון שישנן דירות רבות במצב רע יש להקדיש את הכסף לפרויקטים לשיפוץ ותחזוקה. במשרד השיכון מנגד מאשימים כי האוצר הוא זה שתוקע באופן שיטתי את התקציבים לדיור הציבורי וטוענים כי מטרת הכספים הינה לטובת תוכנית פינוי בינוי - הריסת מבנים ישנים ובניית חדשים באמצעות קבלנים פרטיים, וללא קשר הם ביקשו תוספת של 75 מיליון ש"ח לטובת מנהלת הגרעינים המשימתיים בפריפריה, בקשה שנענתה בשלילה.

מלשכת השר אריאל נמסר לכלכליסט: "100 מיליון השקלים מיועדים להתנעת התוכנית של הדיור הציבורי. לצד זה ביקש השר תוספת תקציבית ממשרד האוצר עבור מנהלת הגרעינים לחיזוק העבודה החברתית בשכונות אך נענה בשלילה".