מינקה: מדובר בהצעה מכובדת ויש לברך עליה

יו"ר אמונה, ליאורה מינקה התייחסה למתווה שהוסכם עם נשות הכותל ואמרה כי יש לברך עליו. "אם מצליחים למצוא טריטוריה שהיא גם ממלכתית מכבדת ומכובדת וגם שומרת על כך שכולם מרוצים יש לעודד זאת"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 31/01/16 13:04 כא בשבט התשעו

מינקה: מדובר בהצעה מכובדת ויש לברך עליה
דוברות, צילום: דוברות

"באופן כללי כל מתווה שהוא בסוף מגיע בהסכמה ומתאים לכולם, אני ממש שמחה בו. מדובר בהצעה שמאד מכבדת ולא מכניסה לפינות ולקצוות ויש לברך על כך", אומרת ל'כיפה' ליאורה מינקה יו"ר 'אמונה' על הצעת הפשרה שעולה לדיון בישיבת הממשלה לפיה תקבלנה נשות הכותל רחבה משלהן בכותל הדרומי ובו יערכו התפילות כאוות נפשן.

"זו מחלוקת שמרחפת מעלינו כבר מ-1988, המון המון שנים שמנסים לייצר מצב שכל יהודי וכל יהודייה שרוצים להתפלל בכותל יוכלו להתפלל בו, אם מצליחים למצוא טריטוריה שהיא גם ממלכתית מכבדת ומכובדת וגם שומרת על כך שכולם מרוצים יש לעודד זאת", מסבירה מינקה את עמדתה.

מינקה מתייחסת גם לביקורת סביב ההצעה, "אני שומעת קלות מכאן ומכאן שלא אוהבים את הפתרונות האלה, אך אני סבורה וזו גם הדרך שלי בפעילות ציבורית, אין הכל הכל או לא כלום, אתה מגיע להסדרים, אנחנו בדמוקרטיה הסדרית וצריך להגיע לפשרות".

לדבריה צריך לשים לב גם להרכב הממשלה, "מדובר בממשלה דתית-חרדית-ימנית זה לא ממשלת שמאל שעושה כאן מהפכות וסביר להניח שההסדרים האלה הם ברי יישום לכולם ואפשר לחיות איתם".

לשאלה מה דעתה על גודל רחבת הנשים בכותל המערבי משיבה מינקה כי אין לה על כך טענה, "אני לא מסתכלת על זה במטרים, יש עדיין יותר גברים מתפללים ברחבת הכותל, בכל אופן לפי הנתונים שאני מכירה, אולי זה השתנה בינתיים. לא כל שטח חייב להיות אותו שטח, אני לא רוצה לדרדר את הדיון למטרים או לשירותי הגברים מול שירותי הנשים בהיכלי תרבות".

"אני לא זוכרת שהגעתי לכותל ואני מגיעה לא מעט ואי אפשר היה להגיע אל הכותל עצמו, אולי בחגים יש יותר צפיפות, אך באופן כללי הגודל משביע רצון", מוסיפה מינקה.

"הבוקר ראיתי שהסוגיה הזאת הייתה בכל האתרים ופתאום אתה פותח את הרשת וזה לא קיים כי היה פיגוע ליד בית אל וכל סדר היום שלנו השתנה. במציאות של קיטוב כל כך גדול ודברים כל כך קשים וחמורים אפשר וצריך באמת ללכת גם לחפש את המשותף ולחפש את ההסדרים ולא להוציא כל דבר "סקנדל או פסטיבל". מותר להרגיע סיטואציות ולייצר הסכמות", מסכמת מינקה.