"מינוי דרעי לראשות ש"ס - חילול השם"

הרב אמנון בזק תוקף את ההחלטה על מינוי אריה דרעי, עבריין מורשע, לעמוד בראש תנועת ש"ס: "גדול הפוסקים בדורנו עומד מאחורי החלטה המבטאת כשל מוסרי-דתי חמור"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 05/05/13 09:10 כה באייר התשעג

"מינוי דרעי לראשות ש"ס - חילול השם"
Prokurator11-CC-BY, צילום: Prokurator11-CC-BY

הדחתו של אלי ישי ומינויו של אריה דרעי לראשות תנועת ש“ס, הכתה גלים במערכת הפוליטית בסוף השבוע האחרון. בשבת התייחס לנושא הרב עובדיה יוסף, מנהיגה הרוחני של התנועה, והסביר כי ”הרב אריה דרעי, הוא היה ממייסדי התנועה... לפניו כמה חודשים עבר הזמן שמותר להחזיק אותו. זה היה פיקדון בידינו. לפני שנכנס לכלא הבטחתי לו, כשתצא ניתן לך לחזור. עכשיו אפשר להחזיר אותו, שאין מי שיכול לפגוע אותנו".

רבים תקפו את מינויו של דרעי, כעבריין מורשע, לעמוד בראש מפלגה דתית-חרדית. ביניהם גם הרב אמנון בזק, ר“מ בישיבת הר עציון, שטען אתמול כי ”ממינויו של אריה דרעי במקום אלי ישי צריכים ללמוד אלו הדורשים שהכרעות בעניינים ציבוריים ופוליטיים ייקבעו על פי 'דעת תורה'. הנה כי כן, גדול הפוסקים בדורנו ועמו מועצת חכמי התורה עומדים מאחורי החלטה המבטאת כשל מוסרי-דתי חמור“.

עולם התורה לא תמיד מייצג החלטות ראויות יותר, הרב בזק (צילום: ישיבת הר עציון)

הרב בזק ציין כי ”דווקא מפלגה דתית-חרדית עושה מה ששום מפלגה אחרת בארץ לא הייתה מעיזה לעשות - להעמיד בראשה מי שהורשע בעבירות שוחד קשות, וזאת במקומו של מי שעמד בראש המפלגה במסירות במשך שנים ורבב לא דבק בהתנהגותו. החלטה זו היא חילול השם, ויש בה גם מסר שעבירות בתחומי ממון ושוחד הן לא חמורות מספיק על פי דין תורה כדי לפסול אדם לשמש בתפקיד ציבורי כה חשוב“.

”סביר להניח, שמאחורי כשל זה עומדת תופעת ה'חצר' והמקורבים, הקיימת בסביבותיהם של רבנים ומנהיגי ציבור רבים. מקורבים אלו, רבים מהם אינטרסנטיים נטולי עכבות מוסריות, מנצלים את קרבתם למוקדי כוח ומשפיעים לרעה על קבלת החלטות גם של גדולי תורה“, הציע הרב בזק, אולם הבהיר כי את המסר יש ללמוד: ”למרבה הצער, 'עולם התורה' איננו תמיד מייצג תהליכי קבלת החלטות ראויים יותר מאשר בחברה הכללית. זאת יש לזכור, בין היתר, גם בשאלה העומדת על הפרק כעת: בשעה שיש הטוענים שאין להרחיב את הרכב הוועדה הבוחרת את הרבנות הראשית בגלל פגיעה כביכול ב'דעת תורה', יש לזכור שרבים מחברי וועדה זו סרים למרותם של אלו שהדיחו פוליטיקאי ישר והגון ומינו במקומו מי שסרח בעבירות חמורות על פי דין תורה ועל פי החוק בישראל“.