מינויו של שי ניצן לפרקליט המדינה אושר בישיבת ממשלה סוערת

בנט תקף את לבני בישיבת הממשלה: "איך מביאים בפני השרים מועמד אחד בלבד? מי מושל במדינה הזו, הפקידים או הממשלה?". בסופו של דבר אושר המינוי על ידי רוב השרים, למעט לנדאו ושרי "הבית היהודי"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 24/11/13 12:49 כא בכסלו התשעד

מינויו של שי ניצן לפרקליט המדינה אושר בישיבת ממשלה סוערת
צילום מסך, צילום: צילום מסך

ממשלת ישראל אישרה היום (א‘) את מינויו של עו“ד שי ניצן לתפקיד פרקליט המדינה. ניצן, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לתפקידים מיוחדים, יחליף בתפקידו את משה לדור.

בישיבת הממשלה מתח השר נפתלי בנט ביקורת על שרת המשפטים ציפי לבני, סביב התהליך בו הובא לאישור הממשלה מינויו של אדם אחד בלבד - ניצן - ולא מספר מועמדים מתוכם נדרשו שרי הממשלה לבחור את הנושא בתפקיד.

לבני טענה כי ”גם לתפקיד הרמטכ"ל וגם לתפקיד הנגיד לא הובאו כמה אופציות... אני שוחחתי והפעלתי השפעה על יו"ר ועת האיתור- לא יכול היה להיבחר מישהו שלא על דעתי“. השר עוזי לנדאו, שהתנגד למינויו של ניצן, תהה: ”הוא לא נבחר להיות פרקליט ירושלים אז פתאום הוא מתאים להיות פרקליט המדינה?“.

שר התחבורה ישראל כץ טען כי על פי הכללים, לשרה לבני אסור להתערב בהחלטותיה של ועדת האיתור. השר לנדאו אמר בישיבה כי ”אם לבני התערבה - יש מקום לפתוח בחקירה“. בנט, בתגובה, תהה: ”מי מושל במדינה הזאת הפקידים או הממשלה? להערתה של ציפי גם לתפקיד הרמטכ"ל וגם לתפקיד הנגיד רואיינו לפחות 3 מועמדים. כמה מרואיינים את ראיינת?“. לבני השיבה - ”ראיינתי רק אחד“.

בנט המשיך: ”במילים אחרות הפקידים קובעים לנו. בחברה עסקית אם חברת כוח אדם הייתה מאתרת מועמד אחד לתפקיד ללא חלופות - המנכ"ל היה מפוטר תוך 5 דקות. יש תחושה מאוד לא טובה מכל התהליך. למה למשרד המשפטים מותר להתערב בועדת האיתור אבל אם זה היה שר אחר היו מעמידים אותו לדין. אני לא מתנגד לגופו של בן אדם אלא לגופו של תהליך“.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן