"מינהלת תנופה כשלה בטיפול במפוני גוש קטיף"

הממשלה החליטה לסגור את מנהלת תנופה, שמונה שנים אחרי פינוי גוש קטיף. כ-50% מהמפונים עדיין לא נכנסו לבתי הקבע. ועד מתיישבי גוש קטיף מותח ביקורת על "הטיפול הכושל של המדינה"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 23/06/13 17:01 טו בתמוז התשעג

"מינהלת תנופה כשלה בטיפול במפוני גוש קטיף"
יחצ, צילום: יחצ

מנהלת ”תנופה“ שעסקה בשמונה השנים האחרונות בטיפול ושיקום מפוני גוש קטיף, תסגר בסוף החודש הקרוב - כך קבע היום (א‘) הממשלה. הטיפול במפונים יועבר לידי משרד השיכון בראשות השר אורי אריאל.

בועד מתיישבי גוש קטיף מתחו היום ביקורת על התנהלות ”תנופה“ בשנים האחרונות וטענו כי ”בשורה התחתונה המינהלת כשלה בטיפול במפונים“. בועד ציינו כי ”לפי הנתונים שבידינו שמונה שנים אחרי העקירה כ-50% מאנשי גוש קטיף לא נכנסו לבתי הקבע“.

”אנחנו מודים לאלו שפעלו כדי לשקם את אנשי הגוש אך יחד עם זאת חשוב להדגיש כי כמחצית ממפוני הגוש עדיין חיים בקראווילות", מציינים בוועד, "חקלאים רבים עדיין לא קיבלו אדמות אותן יוכלו לעבד ויש משפחות רבות שלא מסוגלות עדיין לבנות את ביתם".

יו"ר הוועד, אליעזר אורבך, מזכיר כי לפני כחמש שנים ועדת החקירה הממלכתית קבעה כי היה כשל בטיפול באנשי גוש קטיף ועד היום לא נעשה שינוי שהוכיח שהמדינה תיקנה את הטיפול הכושל. "ביום חמישי המינהלת תקיים ארוע גדול ביישוב בני דקלים לציון סגירתה", מוסיף אורבך, "הם עושים מזה יום חג אבל עבורנו מדובר ביום עצוב".

אורבך מדגיש כי סגירת המינהלת נעשתה בתאום עם ראשי הקהילות ולאחר חתימה, לפני כשנתיים, על הסכם סיום התביעות, אך מציין שגם בימים אלו חשוב להזכיר את הכשלים של המדינה בטיפול במפונים. "המדינה כשלה והיא זו שצריכה לתת את הדין לחברה הישראלית איך יתכן ששמונה שנים לאחר ההתנתקות פתרון של מעל 50% מהבעיות של המפונים לא נראה באופק והם עדיין לא מתגוררים בבתי הקבע", הוא אומר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן