מים בששון: נחנך קידוח מים באריאל שיפתור חלק ממשבר המים בשומרון

פרוייקט קידוח המים שנחנך היום באריאל, יספק באופן חלקי את מכסת המים הנצרכת בשומרון.השר שטייניץ: "מחובתנו לדאוג לאספקת מים לישראלים ופלשתינים" ראש מועצת שומרון:"מביך שאנו חוגגים דבר אלמנטרי כמו מים בברזים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/08/16 12:59 יא באב התשעו

מים בששון: נחנך קידוח מים באריאל שיפתור חלק ממשבר המים בשומרון
מואז שומרון, צילום: מואז שומרון

היום נחנך קידוח המים באריאל שאמור לספק שליש ממחסור המים בשומרון. הקידוח עליו עבדה במרץ חברת מקורות יספק 5000 קוב מים ביום לתושבי האיזור הן הערבים והן הישראלים אולם המחסור עומד על כ- 15,000 קוב ביום מבלי להתחשב בגידול הצפוי באוכלוסייה.

בחנוכת הקידוח נכחו שר התשתיות והאנרגיה, יובל שטייניץ, סגן שר הביטחון, הרב אלי בן דהן, ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ואישים נוספים. שר התשתיות, יובל שטייניץ הודה במקום שמשבר המים בשומרון נובע מהזנחה ואמר: "על רקע מצוקת המים באזור, החלטנו, בין היתר, על הפעלת קידוח אריאל 1, שיאפשר אספקת מים סדירה לבתים ולחקלאות ביישובים. מחובתנו לדאוג לאספקת מים סדירה ושוטפת לכלל התושבים, ישראלים ופלשתינים, ואני מודה לגורמים המקצועיים, שפעלו בשיתוף פעולה למציאת פתרונות הולמים ומהירים".

מרדכי מרדכי, יו"ר "מקורות": "כזרוע הביצועית של ממשלת ישראל בתחום תשתיות המים מוכיחה "מקורות" גם ביהודה ושומרון את עמידתה חסרת הפשרות ביעדי אספקת המים. הפתרונות המידיים ייתנו מענה למשבר הנוכחי והפתרונות ארוכי הטווח שהצענו יתנו פתרון לעשרות השנים הבאות".


סגן שר הבטחון ציין שאם עד היום התייחסו המערכות לתושבי השומרון כאזרחים סוג ב', מעתה זה ישתנה: "הקידוח מסמל שינוי כיוון. אנחנו משנים כיוון. תושבי השומרון אינם סוג ב. הם סוג א. ומי שגר ביצהר או במגדלים אינו שונה ממי שגר בבאר שבע או בתל אביב. כמו שבבאר שבע ותל אביב ברור שצריכים להיות מים בברזים כך גם כאן בשומרון".


ראש מועצת שומרון יוסי דגן צינן מעט את האוירה החגיגית ואמר: "אני רוצה להודות לשרים שטייניץ וסגן השר בן דהן על המנהיגות שגילו בהתגייסות להבאת המשבר לפתרון. עם זאת אני מוכרח לציין שיש משהו מביך בחגיגה על כך שתושבי מדינת ישראל ישראל יקבלו את מה שמגיע להם בברזים: מים. קידוח המים באריאל יפתור שליש מבעיית המים בשומרון הן אצל הישראלים והן אצל הערבים. אנחנו מצפים לפתרון ארוך טווח. תושבי השומרון אינם סוג ב'. הם לא צריכים להתחנן לזכות אלמנטרית כמו מים ואני שמח שהאמת הזו מחלחלת גם כאן".