מיכאל בן ארי: אשליית הדו קיום נקברת שוב בדם יהודים

חברי הכנסת והמועמדים לפוליטיקה מגיבים בחריפות לפיגוע בתל אביב. יוני שטבון: לערביי ישראל יש מבחן נאמנות, לישראל יש מבחן בתקיפות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 21/01/15 08:15 א בשבט התשעה

מיכאל בן ארי: אשליית הדו קיום נקברת שוב בדם יהודים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חברי כנסת ומועמדים לפוליטיקה מגיבים בחריפות על פיגוע הדקירה הבוקר (ד') בתל אביב בו נפצעו שניים באורח קשה ושלושה נוספים באורח בינוני, ולא מהססים לערבב פוליטיקה בפיגוע.

יו"ר עוצמה יהודית מיכאל בן ארי זועם על פיגוע נוסף שהתרחש בישראל, ומאשים את הפוליטיקאים המכהנים בכך שהם מדחיקים את המצב הקיים.

"הפיגוע בלב תל אביב הבוקר הוא לא חד פעמי. הוא מכוון ללב של כולנו. אשליית הדו קיום נקברת שוב ושוב בדם יהודים, אבל פוליטיקאים קטנטנים ממשיכים לספר לנו על נאמנות של האויב הרצחני והאויב מחדד את הסכין לפיגוע הבא. כשאין עוצמה יהודית האויב חושב שהכל מותר".

יו"ר מפלגת יחד, ח"כ אלי ישי, הגיב על הפיגוע בת"א: "מי שלא נתן גיבוי למשטרה מול המהומות ברהט, מי שלא עצר את השתוללות הדקירות בירושלים, הוא זה שאחראי לחולשה הנמשכת מול הטרור. יש קשר ישיר בין הפיגוע בגשר מעריב לבין הפקרת הביטחון האישי בחלקים רבים בדרום העיר. הפיגוע הזה - תוצאה ישירה של הגמגום מול האויב".

חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ יוני שטבון הגיב גם הוא לפיגוע ואמר "למי ששכח, אנחנו נמצאים במלחמת טרור זוחלת. לערביי ישראל יש מבחן נאמנות, אבל לישראל יש מבחן בתקיפות. מוכרחים להפעיל יד קשה. למדינה ריבונית אין פריבילגיה להבלגה על טרור. הבלגה מייצרת הצלחה שמייצרת מוטיבציה אצל תאי טרור. חייבים לעצור את הגולם כבר בהתחלה. דווקא עכשיו ישראל צריכה מחנה לאומי גדול וחזק למען הריבונות והביטחון שלנו".

חברת הכנסת אורית סטרוק: "בין שימצאו תשתית ומשלח ישיר לפיגוע, ובין שלא ימצא - אבו מאזן, שמעודד, משבח, ומתקצב את הטרור הוא ללא ספק האחראי הראשי גם לפיגוע הזה. מי שבידו האחת משלם משכורות למחבלים ומייצר טרור בחוצות ישראל, ובידו השניה חותם על פניות לבית הדין בהאג - הוא לא פרטנר אלא אויב. וכך יש לנהוג כלפיו".