מיכאל בן ארי:הייתי שמח אם היו שופטים את אולמרט על הפשעים האמיתיים שלו בגירוש

עם זאת מבהיר הח"כ לשעבר כי "הפרשה היא מעבר ל'יש דין ויש דיין'. אין לי שמחה מתפרצת. לא קמתי בבוקר ואמרתי שהמנוול אכל אותה, ולא אהנה ביום שראש ממשלת ישראל ילך לכלא"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/03/14 11:07 כט באדר ב'

מיכאל בן ארי:הייתי שמח אם היו שופטים את אולמרט על הפשעים האמיתיים שלו בגירוש
אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa, צילום: אהוד אמיתון - יחידת תצפית-cc-by-sa

חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי מתייחס בראיון ל'כיפה' להרשעתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בלקיחת שוחד. "מזעזע אותי לחשוב שראש ממשלת ישראל יישב בכלא. אני לא אוהב את זה וצריך להתאמץ כדי לשמוח ולראות את הנקמה על כך שהוא גירש בגוש קטיף. הייתי שמח אם היו שופטים אותו על הפשעים האמיתיים שלו בגירוש".

"פרשת אולמרט היא מעבר ל'יש דין ויש דיין'", הוא מבהיר. "מדובר בסיפור צדדי. משהו כאן רקוב במערכת. "מי שלא עשיר היום לא יכול לשרוד במערכת. אי אפשר לנהל פריימריז אם אין כסף, אם אי אפשר לשחד. אני לא מתחרט שלא נכנסתי כך לכנסת. אם הייתי מוכר את ערכי כדי להיות חבר כנסת הייתי נוכל ושקרן. המערכת השלטונית נגועה מלקיחת כסף מידיים פרטיות וגם מהקופה הציבורית, זאת למרות שישנם חברי כנסת רבים, גם בצד המנוגד לי פוליטית, שהינם ישרים ונאמנים".

"אין לי שמחה מתפרצת", הוא אומר. "לא קמתי בבוקר ואמרתי שהמנוול אכל אותה, ולא אהנה ביום שראש ממשלת ישראל ילך לכלא. עם זאת, אני שמח שיש מערכת משפט שחושפת את השחיתות. שחיתות מוסרית היא חורבן ומדינה לא יכולה להתקיים בלי החשיבות המוסרית".

"זו תחושה מאוד רעה כשהצמרת השלטונית שוב נתפסת בקלקלתה, דבר שמראה שיש משהו מאוד עקום במערכת מבחינה ערכית. זה לא מקרי, זה לא בן אדם אחד. מסתבר שהשוחד לא מתחיל בדברים שנחשבים כלגיטימיים כביכול אלא מגיעים הרבה יותר עמוק", הוא אומר.

"מדובר בשחיתות מהשורש. כשאתה מושחת בפאן האישי הכל מושחת. נורא לחשוב על העובדה שקשה מאוד לא ליפול בשוחד. גם להתקדם במשרות ותפקידים זה שוחד וצריך לדעת איך לעצור. לפעמים זה מאוד גבולי".

"הבעיה של אולמרט היא שהוא לקח את זה שלב נוסף, כדי לבנות עוד בית ועוד עץ", מוסיף בן ארי. "השאר כביכול לגיטימי אבל בפועל אין מחיצה בין הדברים, אפילו לא מחיצת זכוכית. יש דרגות בשוחד והוא נתפס בחמור ביותר, רק חבל שאף אחד לא שאל את עצמו מאיפה זה התחיל".

בן ארי טוען כי אין מדובר על הוכחה לפיה כל מי שבשמאל מושחת. "לא כל מי שבצד הפוליטי המנוגד לי הוא מושחת ברמה האישית, גם אם כן ברמה האידיאולוגית".

"אין ספק שהקב"ה מנהל את העולם אבל אני לא יודע אם זה העונש על מעשיו של אולמרט מבחינה אידיאולוגית. אני מכיר המון אנשים טובים, זה יש דין ויש דיין? אני לא מכיר את החשבונות של הקב"ה. אני לא שופט", הוא מסכם.