מיזם חדש ליהודי העולם: צפירה בווטסאפ

מיזם חדש של ההסתדרות הציונית העולמית: צפירת יום הזיכרון לשואה ולגבורה וצפירת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה יועברו לכל יהודי התפוצות באמצעות WhatsApp, אימייל והרשתות החברתיות

חדשות כיפה 23/04/17 11:06 כז בניסן התשעז

מיזם חדש ליהודי העולם: צפירה בווטסאפ
ההסתדרות הציונית העולמית, צילום: ההסתדרות הציונית העולמית

הקהילות היהודיות בתפוצות חוות מדי שנה את הקושי שבהנצחת יום הזיכרון, בשעה שהעולם סביבם ממשיך כרגיל. בעוד שבישראל כולם עוצרים מלכת ועומדים דום לשמע צפירת ההנצחה וההתייחדות, יהודי התפוצות נאלצו לקיים את ההנצחה רק במסגרת טקסים רשמיים או התכנסויות, ובמידה ולא היו כאלו- אף לוותר על ההנצחה.

על מנת לענות על הצורך העצום שעלה מקהילות יהדות התפוצות, ההסתדרות הציונית העולמית השיקה, לראשונה בעולם, מיזם חוצה יבשות להנצחת יום הזיכרון לשואה ולגבורה ויום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה: 'בואו נעמוד דקה'- מיזם שנולד מתוך שיח וחיפוש משותף עם הקהילות היהודיות. 

באמצעות אפליקציית WhatsApp והרשתות החברתיות, ההסתדרות הציונית העולמית מפיצה סרטון לכל הפדרציות הציוניות והקהילות היהודיות בתפוצות, בו נשמעת הצפירה וניתן לקרוא את תפילת 'יזכור' במגוון שפות. בימים אלו, בסיוע הפדרציות הציוניות, מוסדות וארגונים יהודיים, בתי ספר, בתי כנסת, מועדוני ספורט ותנועות נוער, מעבירה ההסתדרות הציונית העולמית את סרטוני ההנצחה למאות אלפי יהודים ברחבי העולם, אשר יוכלו 'לעצור הכל ולעמוד בצפירה' באמצע שגרת החיים, כמו בישראל. את הסרטונים יפיצו יחד עם הנחיה לעמוד בצפירה בשעה 11:00 בדיוק בזמן המקומי, כפי שעומדים בישראל. 

 

פתרון פשוט ומשמעותי זה כבר ריגש מאות אלפי יהודים, תחילה באמריקה הלטינית, שם נולדה היוזמה והופץ הסרטון לראשונה בהצלחה אדירה, ולאחר מכן באמריקה הצפונית, באירופה ובעולם כולו- יהודים יוכלו לקיים רגע התייחדות עם עצמם, כחלק מהעם היהודי כולו, בכל מקום בו הם נמצאים. מטיילים ישראלים יוכלו אף הם להתייחד עם הנופלים והנספים באמצעות מיזם זה. 

אברהם דובדבני, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית: "אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת ההתייחדות עם נספי השואה וחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה גם ליהודי התפוצות, שבלבם שייכים לעם היהודי אך מתגוררים בקהילות שאינן יהודיות ולא מציינות כלל את ימי הזיכרון. מיזם 'בואו נעמוד דקה' הוא כה פשוט- וכה משמעותי. שמענו את הצורך העולה מן הקהילות היהודיות בתפוצות לקחת חלק בהנצחה, ומצאנו פתרון שכבר הגיע למספר עצום של יהודי התפוצות. לא כל קהילה מקיימת טקסי זיכרון רשמיים, וכעת גם חברי הקהילות הקטנות והמבודדות ביותר בעולם, וכל ישראלי המטייל לבד בחו"ל, יוכלו לקחת חלק בהנצחה." 

איתמר שטרנברג, נציג ההסתדרות הציונית העולמית באמריקה הלטינית: "מיזם 'בואו נעמוד דקה' עלה מתוך צורך עז של הקהילות היהודיות בתפוצות, והינו פשוט ונגיש ביותר- הן באמצעות הטכנולוגיה והן באמצעות תרגומו למגוון שפות. שעה שבישראל המרחב הציבורי כולו משתנה בימי הזיכרון ולמשך רגעי ההתייחדות, היהודים בגולה חייבים לעשות מעשה כדי להתגבר על השגרה. חברנו יחד עשרות ארגונים ומוסדות יהודיים, בראשם האמי"ה ו"מכבי", כדי להנגיש מענה לצורך והופתענו מההתרגשות הרבה בה התקבל המיזם והמהירות בה הופץ בקרב הקהילות. אנו גאים במיזם זה, שהינו רכיב נוסף בחיזוק הזהות היהודית והזיקה למדינת ישראל של יהדות התפוצות."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן