מיזם חדש יביא את הישראלים לבקר ביו"ש

פרוייקט ההיכרות הלאומי של יהודה ושומרון יוצא לדרך: ארגון "משקפת" מבטיח להביא חצי מיליון אזרחים לסיורים ביו"ש, בדגש על תיירים חילונים ושמאלנים

חדשות כיפה אורי פולק 28/07/11 11:22 כו בתמוז התשעא

מיזם חדש יביא את הישראלים לבקר ביו"ש
יחצ, צילום: יחצ

מיזם הסברתי חדש ביהודה ושומרון מבטיח לשנות את התודעה הישראלית ביחס לשטחים. במסגרת מיזם "משקפת", שעלותו הצפויה נאמדת במיליוני שקלים שיגויסו מתרומות, מתכננים ראשי הפרויקט להביא לסיורי עומק ביו"ש למעלה מחצי מיליון אזרחים ישראלים, בחמש השנים הקרובות.

אנשי הפרויקט פונים דווקא לציבור החילוני והשמאלני, במטרה להשפיע על עמדותיהם ובעקבות הצלחת מערך סיורי האח"מים ביו"ש שהתחיל במועצה האזורית שומרון לפני כשלוש שנים והתרחב לשאר גופי ההתיישבות. בשונה מהסיורים ההם, הפעם פונים ביהודה ושומרון לכלל האוכלוסייה בישראל, כדי "לדבר בגובה העיניים עם השטח".

(צילום: יחצ)



במסגרת הפרויקט יקבל כל מטייל משקפת טלסקופית שתלווה אותו במהלך הסיור, באמצעותה יוכל לצפות מקרוב בערי מרכז הארץ והים. הפרויקט צפוי לשתף פעולה עם בתי הספר שדה והמדרשות לידיעת הארץ הפועלות ביהודה ושומרון ועם מחלקות התיירות במועצות השונות, וכן בתיאום עם כלל הרשויות והגופים הלאומיים: ראשי העיריות והמועצות ביו"ש, מועצת יש"ע, ועד מתיישבי שומרון, ועד מתיישבי בנימין.

"זהו פרוייקט הכרות לאומי שמטרתו לחבר בין עם ישראל בערים הגדולות לציבור המתיישבים", אומר מנכ"ל "משקפת", בני כהן. "אנחנו אומרים: בואו נכיר, ללא קשר לדעה פוליטית כזו או אחרת, ובוודאי לפני שאתה נסגר על עמדה - בוא לראות בעיניים. ארץ ישראל מחכה שנכיר", הוא מסביר.

יוסי דגן, יו"ר משותף של הפרויקט, ציין כי "האויב הגדול של ההתיישבות, ובכלל של החברה הישראלית, הוא הבורות. אין אדם שמגיע ליהודה ושומרון ורואה את ההתיישבות הפורחת ונשאר אדיש". דגן ציין כי "בימים שהתקשורת מדווחת שוב ושוב בצורה שלילית ואף עויינת על ההתיישבות, אין כמראה עיניים. אנו מזמינים כל אזרח לבוא ולטייל, לבקר ולהתחבר".