מיוחד ל'כיפה': ראש התא הגאה של 'יש עתיד' הביאה זוגות תפילין לתושבי חלמיש

כשזהורית שורק שמעה על תושב חלמיש שהצטער שנשרפו לו התפילין, הדבר נגע לליבה. במבצע התרמה מיוחד היא הגיעה לחלמיש כשבידיה 4 זוגות תפילין. "זה אולי נראה שאנחנו משני הצדדים, אבל זה לא נכון, כי אנחנו מאותו עם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/11/16 18:56 כז בחשון התשעז

מיוחד ל'כיפה': ראש התא הגאה של 'יש עתיד' הביאה זוגות תפילין לתושבי חלמיש
באדיבות המצולמים, צילום: באדיבות המצולמים

משברים בעם ישראל תמיד ידעו לאחד את השורות ולקבץ את קצוות החברה הישראלית, כך קרה גם בטרור ההצתות שפקד את ישראל. ביישוב חלמיש שבבנימין איבדו רבים את רכושם, בתוכם גם תפילין שהתאדו בלהבות. הפתעתם היתה רבה כשזהורית שורק, אשה דתיה שעומדת בראש התא הגאה של מפלגת 'יש עתיד', הופיע ביישובם כשבידיה 4 זוגות תפילין.

"ביום ראשון בבוקר נסעתי לעבודה ושמעתי ברדיו שמישהו מחלמיש סיפר שכשהתחילה השריפה בערב שבת, הוא יצא במהירות מהבית כשעליו בתו הקטנה ותיק קטן שהספיק לארוז", כך פותלת שורק את סיפורה ל'כיפה'. לדבריה, מה שצד את תשומת ליבה זו ההתמקדות של אותו בחור בדברים החשובים מבחינתו שנשרפו, "הוא אמר שהכל ניתן לשחזור אבל קשה לו שאפילו את התפילין הוא איבד בשריפה ושיש גם גמרא ששרדה את ליל הבדולח אבל את השריפה הזאת היא לא שרדה. זה נגע לי בנקודות הכי רגישות של הזהות היהודית".

[embed]

]

בשלב הזה החליטה שורק, שהיתה מועמדת ברשימת 'יש עתיד' לכנסת ה 20, לקום ולעשות מעשה, "התחלנו לארגן כל מיני דברים כמו מזון ומוצרים לבית. אבל אמרתי לעצמי שאני חייבת להשיג זוג תפילין לבחור הזה". היא יצרה קשר עם חברה ותיקה מימי הלימודים שלמשפחתה יש מפעל לייצור תפילין, "סיפרתי להם את הסיפור והשאלה היחידה שהם שאלו היתה- 'תפילין ספרדי או אשכנזי?'. הם הסכימו לסבסד חלק מהסכום ולאט לאט הצלחנו להשיג זוג תפילין אחד. כל כך התרגשתי שהצלחנו אז פרסמתי את הסיפור בפייסבוק ואז פנתה אלי מישהי והציעה שננסה להשיג עוד. בסופו של דבר עם התגייסות של הרבה אנשים הצלחנו להשיג ארבעה זוגות תפילין".

(צילום: מתוך הפייסבוק של זהורית שורק)

בהמשך מתארת שורק את המפגש המרגש שלה ושל שאר פעילי 'יש עתיד' עם תושבי חלמיש, "אתמול בערב הגענו לשם ופרקנו את כל הציוד שאספנו עבור המשפחות שנפגעו. סיפרתי לתושבי המקום על סיפור התפילין ושהבאנו איתנו 4 זוגות תפילין ושאני אשמח לפגוש את הבחור שבעקבותיו הגענו לכאן. בסופו של דבר נפגשנו והגיע בחור בשם שגיא סגל והוא סיפר לנו את מה שאירע לו ומסרנו לו את התפילין וזה היה מאוד מרגש. עמדה שם בחורה שסיפרה לנו שהרבה אנשים מביאים הרבה דברים אבל בד"כ מדובר מדברים שהם אמנם חשובים אבל מתכלים כמו למשל אוכל וכדומה. ואז היא אמרה שהתפילין שהבאנו זה משהו שמחזיר להם את הזהות היהודית".

שורק מספרת שתחילה היו מבטים מעט מופתעים מכך שפעילי 'יש עתיד' בחרו להגיע אליהם ועוד עם תפילין, "באנו עם חולצות של 'יש עתיד' כי הפעילות היתה במסגרת התנועה. בהתחלה הם באמת הסתכלו עלינו כאילו במבט של 'מה אתם עושים פה', אחת הנערות אמרה לנו שמה שהכי מדהים זה שהסכמנו לבוא עד אליהם". שורק מסרבת להתרגש מחילוקי הדעות, "אני לא רוצה לקרוא להם צד שני כי אנחנו אותו צד, להם אכפת מאיתנו ולנו אכפת מהם. בהתחלה זה אולי נראה כאילו אנחנו משני הצדדים אבל זה לא באמת נכון כי אנחנו מאותו עם. חולקים את אותה מסוורת ואת אותה אהבה למדינה".

לדבריה המפגש רק תרם לה, "בהחלט עושה טוב לראות את הקהילה המדהימה הזו שמחובקת ומקבלת חום והמון אהבה, שמגיעה בהמון דרכים". לשיטתה מדובר מפגש בלתי אמצעי שכל כולו קירבה, "מה שנעשה שם זה קירוב לבבות. הם ממש נכנסו לי ללב". כל כך נכנסו לה ללב ששורק כבר שוקדת על המיזם הבא, "עוד מעט שבת ואנשים יצטרכו להדליק נרות שבת לעשות קידוש, אז אנחנו עובדים על תרומות לפמוטים וגביעי קידוש. זה הדבר הבא".

[embed]

]

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן