מיהם הרבנים העשירים בישראל?

המגזין "פורבס ישראל" ערך סקר המדרג את שווי הונם של הרבנים העשירים בישראל. בראש הרשימה: הרבנים למשפחת אבוחצירא, האדמו"רים מגור ומבעלז והרב ניר בן ארצי

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 10/06/12 16:35 כ בסיון התשעב

מיהם הרבנים העשירים בישראל?
יוסף אבי יאיר אנגל, צילום: יוסף אבי יאיר אנגל

המגזין "פורבס ישראל" ערך סקר מיוחד המדרג את הרבנים העשירים בישראל, על פי נתונים שנאספו על ידי המגזין ולאור הערכות כי "תעשיית הבאבות" - רבנים מקובלים המקבלים קהל - מגלגלת למעלה ממיליארד שקלים בשנה.

על פי תוצאות הסקר שפרסם היום (א') המגזין, במקומות הראשונים ברשימה מדורגים הרבנים למשפחת אבוחצירא: הרב פנחס אבוחצירא, נינו של ה"באבא סאלי", שהונו מוערך ב-1.3 מיליארד שקל, מרביתם עברו אליו בירושה מאביו, הרב אלעזר אבוחצירא, שנרצח לפני כשנה בידי אחד ממאמיניו; דודו של פנחס, הרב דוד חי אבוחצירא, שווה בעצמו, לפי ההערכות, כ-750 מיליון שקלים.

לאחר הרבנים אבוחצירא מדורג ברשימה האדמו"ר מגור, הרב יעקב אריה אלתר, שהונו מוערך ב-350 מיליון שקל. לאחריו מדורג האדמו"ר מבעלז, הרב יששכר דב רוקח, שהונו מוערך בכ-180 מיליון שקל, והרב ניר בן ארצי, שמוערך ב-100 מיליון שקל.

בהמשך הרשימה מדורגים גם הרב הרב יעקב איפרגן ("הרנטגן") והרב יאשיהו פינטו - שכל אחד מהם מוערך בשווי של עשרות מיליוני שקלים "בלבד". את הרשימה חותמים הרב יורם אברג'יל עם הון בסדר גודל של כ-35 מיליון שקלים והרבנית ברוריה זבולוני, עם היקף הון בסך של כ-20 מיליון שקלים. זבולוני משמשת כבוררת במחלוקות עסקיות של קבלנים ויהלומנים גדולים ועל פי דיווחים שונים, לכאורה גם כבוררת בעולם התחתון.