מטה המאבק על עמונה מאשים: "המדינה גוררת רגליים"

בתחילת השבוע פורסם ב'כיפה' כי תושבי עמונה מדווחים על סחבת של יישום המתווה שנחתם. היום הוציא מטה המאבק הודעה נחרצת בה נטען כי "המדינה גוררת רגליים, בשטח אין זכר להתחלת עבודה ותאריך היעד מתקרב בצעדי ענק"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 05/01/17 15:25 ז בטבת התשעז

מטה המאבק על עמונה מאשים: "המדינה גוררת רגליים"
מטה מאבק עמונה, צילום: מטה מאבק עמונה

בשבת הקרובה יפרסמו במטה המאבק של עמונה מודעה תחת הכותרת "עשרים יום וכלום לא קרה". לפני כמעט שלושה שבועות, ב-18 לדצמבר, קיבלו אנשי עמונה את המתווה המתוקן שהוצע להם על ידי ראש הממשלה והצמרת הפוליטית. על פי המתווה עבודות להכשרת השטח ולבניית הבתים החלופיים היו אמורים להתחיל באופן מיידי.

בהודעת מטה המאבק נאמר: "לפני 20 יום חתמו נציגי ראש הממשלה על המתווה להסדרת עמונה, לפיו 'המבנים החלופיים יבנו בעמונה. העבודות והפעולות הנדרשות יחלו לאלתר. בינתיים המדינה גוררת רגליים, בשטח אין זכר להתחלת עבודה ותאריך היעד (8.2.2017) מתקרב בצעדי ענק".

"תושבי עמונה יחד עם הציבור כולו מצפים מהממשלה לעמוד בהתחייבותה ולהתחיל לאלתר בהסדרת עמונה ובינוי הבתים. שנית עמונה לא תיפול" נכתב בהודעה.

(צילום: מטה מאבק עמונה)

בתחילת השבוע פורסם ב'כיפה' כי אלוף פיקוד מרכז, רוני נומה, הוציא צו המאשר הקמה ללא רישיון של מבנים ארעיים במסגרת פתרון 'פירוק שיתוף', על חלקות נכסי הנפקדים האמורות לאכלס את תושבי עמונה בקרוב. הוראתו של נומה תואמת את צעדי המתווה שסוכם בין תושבי עמונה ובין ראש הממשלה, בנימין נתניהו ומאפשרת את התחלת בניית הבתים החלופיים שאמורים לשמש את התושבים.

בראיון ל'כיפה' מוקדם יותר השבוע, אמר ראש מטה המאבק על עמונה, אביחי בוארון כי "עברו שבועיים ימים מאז שחתמנו על ההסכם עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, עם חשב המשרד ועם ראש הלשכה, ושום דבר לא התקדם בפועל בשטח. התחושה שלנו היא שיש פה סחבת גדולה- במקרה הטוב ובמקרה הרע- יותר מזה. אנחנו מאוד מקווים שראש הממשלה לא ייתן שימרחו את הסיפור הזה. אנחנו מצפים ממנו להטיל את כל כובד משקלו כדי שיתחילו עבודות בשטח. עוד כמה ימים נגיע לנקודת אל חזור שבה אובייקטיבית וטכנית, לא יהיה אפשר לעמוד בפתרון עליו סיכמנו ובפועל המדינה לא תוכל לעמוד בהתחייבויות שלה" במידה והמדינה לא תעמוד בתנאי ההסכם, אמר בוארון "נצטרך לשקול את כל הסיפור מחדש".

בנוסף, במסגרת ההסכם הממשלה התחייבה למנות פרוייקטור מטעם ראש הממשלה שיהיה אחראי על ליווי התהליך וקשר עם תושבי עמונה. "גם בהקשר הזה, להפתעתינו מונה פרוייקטור שלא המלצנו עליו" אמר בוארון. "המלצנו על אדם אחר שזכה לתשבחות מקיר לקיר ובפועל מונה מישהו אחר שלא על דעתנו, על אף שבכתב המינוי נכתב כי הדבר נעשה בעצתנו ועל דעתנו, זה לא נכון". בשבועיים האחרונים התקיים קשר רופף בין המתיישבים למשרד ראש הממשלה אך בואורון אומר כי "כל התהליך עצמו לא מעורר תקוות גדולות".

"ההסכם מדבר על תחילת עבודות 'לאלתר', המילה הזו מופיעה פעמיים בהסכם, הן בחלקה 38 והן בחלקות אחרות" הדגיש בוארון.